انهار
انهار
مطالب خواندنی

گلوی اسرائیل در دستان ماست

بزرگ نمایی کوچک نمایی
.  

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان: گلوی اسرائیل در دستان ماست
اگر بخواهیم در 5 دقیقه منطقه را زیر و رو می‌کنیم

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام سید هاشم صفی‌الدین در جمع اساتید حوزه علمیه قم در لبنان با بیان اینکه در تاریخ تشیع گاهی قاصر و گاهی مقصر بوده‌ایم، گفت: سال‌ها به خاطر ظلم حاکمان، علوم آل‌ محمد ‌(ص) و گنج‌های معارف اهل ‌بیت‌ (ع) از مردم دور بود و کاری که امام خمینی ‌‌(ره) کرد، آوردن این گنج‌ها به میان مردم بود.

این عضو ارشد حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه هر نبردی که در آینده رخ دهد، قطعا اسلام پیروز آن خواهد بود، گفت: ما از دشمن نمی‌ترسیم بلکه از خودمان می‌ترسیم که برای اسلام کم بگذاریم و جوان‌هایمان منحرف شوند.

وی افزود: امروز صدای شیعه در جهان شنیده می‌شود و حرف شیعه جایگاه دارد و این حقیقت به خاطر جهاد علما‌ست و به برکت این مجاهدت‌ها امروز مردم از ما معرفت می‌خواهند و می‌گویند تشنه معارفیم.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله افزود: اکنون دشمن از جنگ فیزیکی مایوس شده و سعی می‌کند به وسیله جنگ نرم با حزب‌الله مقاومت کند.

 

* فلسطینیان فوج‌فوج شیعه می‌شوند

 

وی اظهار داشت: مشکل جامعه دور بودن مردم از اهل‌ بیت ‌(ع) است و در حدیث شریف آمده است «اگر مردم زیبایی‌های کلام اهل بیت (ع) را بدانند از آن تبعیت می‌کنند».

صفی‌الدین تصریح کرد: امروز بسیاری از فلسطینیان شیعه می‌شوند و وقتی از آنها می‌پرسم چرا شیعه شدید، می‌گویند به قرآن مراجعه کردیم، دیدیم که می‌گوید «ان حزب‌الله هم الغالبون».

صفی‌الدین تصریح کرد: البته این استدلال برای شیعه شدن کافی نیست ولی برای آنها کافی بوده است.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله به نقش عالمان دینی در اتفاقات جهان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اگر علما در صحنه نبودند هیچ اتفاقی نمی‌افتاد، گفت: اگر امام‌ (ره) به صحنه نمی‌آمد و رهبر معظم انقلاب راه ایشان را ادامه نمی‌داد، این موفقیت‌های اخیر برای شیعه به دست نمی‌آمد.

وی افزود: امروز سید حسن نصر‌الله که خروجی حوزه قم و نجف است، حرف آخر را در جهان عرب می‌زند و رهبران سنی عرب با خود می‌گویند چه کنیم که شخصیتی مانند نصرالله ولی سنی مذهب داشته باشیم.

صفی‌الدین با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای ضربه زدن به حزب‌الله گفت: یک متفکر آمریکایی ژاپنی‌الاصل، برای نابود کردن حزب‌الله راه حل ارائه داده و گفته حزب‌الله دو بال دارد، یکی کربلا و پیروی از امام حسین‌ (ع) و دیگری پیوند با ولایت و مرجعیت، در مورد کربلا، هیچ جایگزینی وجود ندارد و نمی‌توان کاری کرد و باید در دین آنها نفوذ کنیم.

صفی‌الدین اظهار داشت: امروز گلوی اسرائیل در دستان ماست و هر قدر بخواهیم آن را فشار می‌دهیم، اگر بخواهیم می‌توانیم در پنج دقیقه منطقه را زیر و رو کنیم.

وی ادامه داد: البته قدرت ما در تجهیزات و موشک نیست، قدرت ما الهی است و از ایمان نشأت می‌گیرد، قدرت ما در این است که دشمن را تهدید می‌کنیم و ذره‌ای نمی‌ترسیم.

وی با اشاره به شخصیت امام‌ (ره) و رهبر انقلاب تاکید کرد: هر برکتی که در حوزه است از امام، رهبری و مراجع تقلید است و اگر هدایت‌های رهبر انقلاب نبود به این موفقیت‌ها نمی‌رسیدیم.

این عضو ارشد حزب‌الله لبنان تصریح کرد: امروز تمام افتخار سید حسن نصرالله و سایر مسئولان روحانی حزب‌الله، به هویت طلبگی آنها‌ست و ما مانند رهبر انقلاب به طلبه بودن افتخار می‌کنیم.

وی یادآور شد: بدنه روحانی و طلبه حزب‌الله است که آن را حفظ کرده است و بیشتر بهره ما از طلابی است که در قم درس خوانده‌اند، چون آنها از سرچشمه معارف اهل ‌بیت‌ (ع) نوشیده‌اند.

صفی‌الدین با اشاره به شبهات فراوان موجود در ذهن بشر گفت: سؤالات زیادی وجود دارد که حوزه باید به آنها پاسخ دهد و تنها عالم شیعی است که می‌تواند پاسخگو باشد.

 

* عصر بی‌دینی به پایان رسیده است

 

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله افزود: علوم انسانی موجود تداعی کننده علوم انسانی غرب بوده و بر مبنای اومانیستی و دیگر مکاتب منحرف شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه عصر الحاد و بی‌دینی به پایان رسیده است، اظهار داشت: مردم دوستدار دین هستند و ما در عصر دینداری و تدین زندگی می‌کنیم و حتی مسیحیان دوستدار دین هستند.

صفی‌الدین افزود: جهاد و نبرد پایان ‌یافته و اکنون وقت پاسخگویی به جوانان است، علما باید جوانان را دریابند.

 

* به تحول در حوزه نیازمندیم

وی با تاکید بر اینکه با زبان سنتی حوزه نمی‌توان جوابگوی نیازهای جدید بود، اظهار داشت: امروز جهان سخنان ساده سید حسن را بیشتر از جملات پیچیده و غامض می‌فهمد و دوست دارد، البته مباحث عمیق درون حوزه هم لازم است اما باید همیشه به نسبت محیط و فضا صحبت کنیم.

عضو ارشد حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما کاملا حرف امام‌ (ره) را در مورد فقه جواهری قبول داریم، اما کسی نگفته که ابواب فقه فقط محدود به موارد موجود است، امروز بسیاری از مباحث جدید هم در حوزه قم بحث می‌شود.

وی با بیان اینکه درب‌های جهان اسلام به روی شیعه باز است، گفت: آنچه امروز در بحرین، اردن، مصر، تونس و سایر کشورها رخ می‌دهد بیانگر این حقیقت است.

صفی‌الدین گفت: در جنگ نرم یکی از پیروزی‌های ما ایجاد حکومت شیعه در لبنان بود که آن را به رهبر انقلاب هدیه می‌دهیم و اعلام می‌کنیم مبنای فکری حزب‌الله تلاش برای بستر‌سازی ظهور است.


تاریخ تهیه مطلب: 1390/1/14

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -