انهار
انهار
مطالب خواندنی

مسائل زنا

بزرگ نمایی کوچک نمایی

.

آرشیو سوالات احکام(زنا)

سؤال: زنا در چه صورت صحیح است و در چه صورت گناهه؟
جواب: زنا در هیچ صورتی صحیح نیست. (زنا یعنی ارتباط نامشروع و حرام با نامحرم) گناه زنا و آثار وضعی بد آن زیاد است فقط به یک روایت اشاره می شود : امام صادق علیه السلام از پدرش امام باقر علیه السلام نقل می کند که حضرت فرمود: زنا شش اثر [بد] دارد!!! سه اثر در دنیا و سه اثر در آخرت سه اثر دنیایی عبارتند از:
سه اثر در دنیایی عبارتند از:
1) رفتن نورانیت از صورت؛ 2) کم شدن رزق و روزی؛ 3) نزدیک شدن هلاکت و نابودی.
سه اثر آخرتی عبارتند از:
1)مبتلا شدن به خشم خدا؛ 2) سختی حساب قیامت؛ 3) ماندن همیشگی در آتش جهنمکافی-ج 5-ص 541»
  سؤال: فردی درگذشته دربدو نوجوانی زنامیکرده حالادیگرتکرارنمیکند وتوبه کرده آیابخشیده شده است؟
  پاسخ: کسی که در گذشته اش گناه کرده و دیگر به آن گناه بر نگردد واقعاٌ توبه کرده و خدای آمرزنده هم او را خواهد آمرزید ؛ در حدیث آمده: زنی نزد نبی گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و عرض کرد یا نبی الله ، زنی فرزندش را به قتل رسانیده است آیا برایش توبه هست؟ حضرت (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود : قسم به کسی که جانم در دست اوست ! اگر او هفتاد نبی را هم به قتل برساند و توبه کند و از کرده اش واقعاٌ پشیمان شده باشد و خداوند هم از قلب او آگاه باشد که هرگز به آن گناه بر نمی گردد؛ توبه اش را قبول کند و از او بگذرد ، بدرستی که راه توبه ازمشرق تا مغرب باز است و کسی که از گناهی توبه کند مانند آن است که گناهی نکرده است؛ بنابراین خدای رحمان و آمرزنده گناهان بندگانش را که واقعاٌ پشیمان باشند می آمرزد.
سوال: من از کسی شنیدم که گفت در رساله نوشته که اگر به خاله یا عمه ی خود نزدیکی(زنا) کنید در صورتی گناه ندارد که با دختر آن ازدواج کنی آیا درست است یانه؟
پاسخ: مطلبی که شما از کسی شنیده اید صحیح نیست و در هیچ رساله ای نیامده و به عکس اگر کسی -نعوذ با لله- با عمه یا خاله اش زنا کند! ازدواج برای ابد و همیشه با دخترش حرام است.
 
مرجع: آیت الله خامنه ای(مدظله)
سؤال: آیا میتوان زنی که زنا کار بوده را بدون عده به صیغه در بیاوریم یااین که اصلا زن زنا کار باید عده نگه دارد یانه؟
 پاسخ: طبق نظر حضرت آیت الله خامنه ای بنابراحتیاط واجب لازم است عده نگه دارد.
مرجع:آیت الله فاضل لنکرانی(مدظله)
سؤال: برای جبران گناه کبیره چون عمل زنا باید چکار کرد وازکجابدانیم خداوند گناه مارابخشیده است؟؟
پاسخ: گناهان هر چه بزرگ باشند در صورتی که از آنها واقعاً توبه شود یقیناً بخشوده می گردد و خداوند آثار گناه را از زندگی انسان محو می کند «یمحوا الله ما یشاء». باید به رحمت خدا امیدوار بود و ناامیدی از رحمت خدای رحمان خود گناهی است بزرگتر. در هر صورت باید از خدا ترسید ولی بیشتر باید به رحمت خداوند امید داشت « یا من سبقت رحمته غضبه» .
 
سؤال: اگر کسی توبه کند وقسم به ابوالفضل یاد کند که دیکر زنا نمیکند بعد از قسم بار دیگر این عمل بد را انجام دهد حکم ان چیست؟
  پاسخ: هر چند توبه شکسته شده است ولی لازم و واجب است بار دیگر توبه کرده و ترک این خلاف بزرگ را نمود زیرا تجاوز به نوامیس دیگران و انجام زنا موجب نگون بختی و تیره روزی و تنگ شدن رزق و برکت زندگی می شود و از همه مهمتر زناکار از درگاه خداوند و اولیاء خداوند رانده می شود و لطف خداوندی را در صحنه های زندگی خود از دست می دهد پس لازم است حتما مجددا توبه کنید و رعایت حرمت مولا اباالفضل العباس علیه السلام را گرفته واگر او برای قرب به خدا و حفظ دین خدا از دو دست و چشم و جان خود گذشت ما لااقل از هوس نامشروع خود بگذریم. انشاء الله توبه فعلی شما به احترام نام اباالفضل العباس علیه السلام واقعی باشد و از لطف آن حضرت بهره مند گردید. در رعایت تقوا و رعایت شرایط ایمانی موفق باشید.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -