(۱۹۱) امام خامنه ای: سكوت هر كس كه مي تواند اسلام و نظام را ياري كند حرام است

بزرگ نمایی کوچک نمایی
روايت آيةالله شب زنده دار از ديدار با رهبر انقلاب؛
سكوت هر كس كه مي تواند اسلام و نظام را ياري كند حرام است
    
آيةالله محمدمهدي شب زنده دار عضو فقهاي شوراي نگهبان در درس خارج خود كه در دارالتلاوه حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، به ديدار اخير خود با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: شب پنجشنبه در جلسه‎اي كه خدمت رهبر معظم انقلاب بوديم، ايشان بسيار با آرامش قلب در قبال برخي از دوستان كه در جريانات اخير دغدغه خاطر داشتند و ناراحت بودند، مواجه شدند.
وي افزود: رهبر انقلاب با قلبي مطمئن فرمودند «هيچ مسأله‎اي نيست و از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون از اين فراز و نشيب‎ها فراوان داشته ايم، امروز جنگ اسلام و كفر است كه كفر مي‎خواهد مسلط شود و جلوي پيشروي اسلام و جلوي ارزش‎ها و آرمان‎هاي الهي را بگيرد، دشمنان ناراحت هستند و اين كارها را انجام مي‎دهند و افرادي هم در داخل دارند اما هيچ گونه دغدغه خاطري نبايد داشته باشيم.»
آيت‎ا... شب زنده دار با اشاره به تأكيد رهبري مبني بر اين‎كه «اگر به وظيفه الهي خود عمل كنيم خداوند ياري خواهد كرد»، اظهار داشت: همان گونه كه توكل به خداوند متعال و ايمان به نصرت الهي در قلب امام راحل وجود داشت در قلب رهبر معظم انقلاب هم وجود دارد و قسمت اعظم اراده ما به ايشان همين مسأله است.
وي ادامه داد: تا وقتي چنين رهبري وجود دارد كه دل به خدا بسته و با توكل الهي كار مي‎كند و قصد و نيت ايشان خالص بوده و با خداوند و اولياي الهي پيوند دارد مسائلي كه پيش مي‎آيد از بين خواهد رفت كه البته براي عده‎اي هم امتحان خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري رسا، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «هركس از دستش كاري براي نصرت اسلام و نظام بر مي‎آيد حرام است كه سكوت كند و كاري انجام ندهد، متأسفانه ديده مي‎شود كه برخي آن گونه كه دستشان مي‎آيد در برابر مشكلات ايستادگي نمي‎كنند.»

  

پاسخ به احکام شرعی