انهار
انهار
مطالب خواندنی

مشکلاتم در خانه.

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال پدر و مادرم از هم جدا شده اند و الان با پدر و برادر و نامادری زندگی میکنم. و حدود 13 سال بود که مادرم را ندیدم تا پارسال من افسردگی شدید گرفتم و اقدام به خودکشی کردم. و متاسفانه نجاتم دادن و با مادرم ارتباط برقرار کردم و حدود 6 ماهی با مادرم و شوهر مادرم زندگی کردم. تا اینکه فهمیدم مادرم با پسری دوست است و اصلا حواسش به من وزندگیش نیست. خلاصه 1 روز که من در حمام بودم مادرم من و رها کرد و رفت و من به اجبار به اصفهان برگشتم. برادرم و پدرم من را اذیت میکنند وپدرم سر هر بهانه ی کوچکی من را کتک میزند. حالا من باید چیکار کنم؟

جواب دخترم رنج نامه شما را خواندم و متأثر شدم و البته بدانید که فرزندان زیادی مانند شما وجود دارند که با چنین بی مهری های از جانب پدر و مادر و خانواده روبه رو هستند و در چنین سختیهایی زندگی میکنند و به شما حق میدهم که به دلیل تامین نشدن نیاز عاطفی از طرف خانواده بی قرار باشید و به شما حق میدهم که برای دستیابی به عاطفه که نیاز طبیعی هر انسانی هست در تلاش باشید.
اما شما حق ندارید به گناه غیر قابل بخشش خودکشی حتی فکر کنید زیرا کسی باید خودکشی بکند که هیچ پناهی برای خود نداشته باشد در حالیکه همه ما پناهگاهمان خدا هست و با وجود داشتن پناهگاهی مطمئن که الطاف کریمانه اش عالم هستی را به چرخش در می آورد چگونه میتواند از بنده ی نیازمند عاطفه اش غافل شود.
دخترم، درست است که هیچ کس دست شما را نمیگیرد ولی تلاش کنید دستتان را به دست خدا بدهید و تنها از او یاری بخواهید و مطمئن باشید که خدای سبحان کسی را که به او پناه آورده بی پناه نمیگذارد.
در دعاهای شبهای قدر و دعای جوشن کبیر میخوانیم: «یا حرز من لا حرز له» ای پناه کسیکه پناهی ندارد و در دعای دیگر میخوانیم «یا ذخر من لا ذخر له» ای سرمایه کسیکه سرمایه ای ندارد و در بخش دیگری میخوانیم «یا غیاث المستغیثین» یعنی ای پناه پناه جویان. و در بخش دیگری میخوانیم «یا مونس من لا انیس له» ای مونس کسیکه تنها هست و انیسی ندارد.
دخترم، با این وجود که پناهی جز خدا و سرمایه و مونسی جز او وجود ندارد دلیلی برای ناامید شدن و افسرده شدن وجود ندارد.
همین الان با خواندن همین پاسـخ به امید پناه آوردن به خدا و پناه گرفتن در جوار رحمت حق دلشاد شوید و بدون توجه به کم لطفی های اطرافیان به خدا روبیاورید و تلاش کنید خدا را از خود راضی کنید تا خدا نیز شما را از زندگی راضی سازد.
اگر عنایت خداوند شامل حالتان شود به جایی میرسید که همه اطرافیان و حتی پدر و مادری که به شما کم لطفیها کرده اند به سمت شما بیایند و در پناه شما که پناهگاهتان خدا هست آرامش یابند. لذا با وجود خدا ناامیدی بیجا است. یاحق



  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -