انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم ارتباطم با نامحرم مرجع تقلید آیةالله العظمی مکارم شیرازی

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام من یه دختر ۱۷ ساله هسم بعد مدتی پیش با یه پسر ۱۸ ساله سکس کردم ولی دخول انجام ندادم خیلی الان حالم بده چیکار میتونم انجام بدم اون پسر هنوزم تو زندگیم هست؟! من گناه کردم؟!چطوری میتونم یکم اروم بشم؟!
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم.
و السلام علی عبادالله الصالحین و علیکم و رحمةالله.
وقت بخیر و تشکر از اعتمادتان به «سایت انهار».
شماره دفتر مرجع تقلید بزرگوارتان جهت سؤال و کسب تکلیف.
حضرت آیةالله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه) در قم:۷۳ ۴ ۳۷- ۰۲۵
دخترم؛ امروز و در این زمان؛ بسیاری از جوانان دختر و پسر با وجود فراهم بودن شرایط و فضای آلوده به گناه عفّت پیشه می‌کنند و پاکدامن هستند و حاضر نیستند کمتر از لحظه ای خود را به چنین گناه فاحشی مبتلا کنند.
نمی دانم شما چگونه جرأت کردید در مملکتی که بوی قرآن و بوی اهل بیت (علیهم السلام) و بوی شهید و شهادت می‌دهد و تعلق به آقا امام زمان (علیه السلام) دارد حاضر شدید دامن عفّت بالا بزنید و خود را در مقابل جوانی هرزه و بی بند و بار عریان کنید.
حتماً، اگر خداوند متعال و آقا امام زمان علیه السلام را ناظر خود می دانستید از چنین حرکتی شرم می کردید.
لذا علت آلوده شدنتان به گناه این است که شما نه خدا را حاضر دانستید و نه حرمتی برای امام زمان علیه السلام قائل شدید.
برای شما متاسفم که شما خود را صید و طعمه آن پسرک هرزه قرار داده‌اید و هنوز او را در زندگی خود نگه داشته اید.
نمی‌دانم آیا جرات و جسارت و شهامت کارهائی را که به شما می گویم دارید یا ندارید؟
البته همانگونه که در برابر خدا و آقا امام زمان سرعت گناه داشته‌اید اکنون به این جرأت سامان بدهید و جرأت شیطانی را تبدیل به جرأت خدایی کنید.
۱- سیم کارت خود را برای همیشه تغییر دهید و ارتباط خود را با اون هرزه قطع کنید.
۲- پس از قطع ارتباط با آن پسرک هوس باز و آلوده به گناه؛ از گناه تا توبه و استغفار کنید و و به محضر خداوند متعال و والدینش آقا امام زمان علیه السلام حاضر شوید.
۳- برخی از دختران در سن و سال شما با شهدا با رزمندگان با مؤمنات با جهادگران در راه خدا با بسیجیان سرفراز؛ در ارتباطی تنگاتنگ و فضائی نورانی سیر و سیاحت می‌کنند و سر بر عرش می سایند و همدم ملائکه و فرشتگان به نجوا می نشینند.
دخترم اگر واقعاً به دنبال نجات هستید و فعلاً و در شرایط ندامت و پشیمانی هستید و به عذاب وجدان گرفتار هستید و هنوز گناه برای شما ملکه و عادت نشده و از یک دختر عفیفه و پاک دامن به یک دختر بی بند و بار تبدیل نشده‌اید و کارنامه خود را کاملاً تاریک و قلب خود را کاملا سیاه نکرده‌اید و هنوز سو سوی ایمان در دل شما روشنی بخش است:
اول: به حرمت خدا.
دوم: به حرمت آقا امام زمان (علیه السلام).
سوم: به حرمت قران.
چهارم: به حرمت زمین و آسمان و ملائکه که دائم نظاره گر رفتار شما هستند.
پنجم: به حرمت خون پاک شهدا (شهدایی که سر و جان دادند تا ناموسمان در امان بماند).
ششم: به حرمت پدر و مادرت که به شما اطمینان دارند.
هفتم: به حرمت منِ پیرمرد که نصایحی دلسوزانه و پدرانه خدمت شما ارسال می کنم.
همه را از خود خوشحال کن و شیطان و بلهوس آن را از خود ناامید کن.
مطمئن باشید بعد از این تصمیم نورانی؛ خداوند متعال برایتان خیر و خوشبختی مقدّر می‌کند و به زندگیتان خیر و برکت مرحمت می‌کند. یاحقّ.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

ویژه نامه ماه مبارک رمضان




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -