انهار
انهار
مطالب خواندنی

اسرائيل و پايگاه هاي منطقه اي آمريكا در تيررس موشكي سپاه است

بزرگ نمایی کوچک نمایی
.

سرلشكر جعفري در سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي :

اسرائيل و پايگاه هاي منطقه اي آمريكا در تيررس موشكي سپاه است

فرمانده كل سپاه پاسداران تاكيد كرد كه اين نهاد براي حفاظت از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن هيچ قيد و محدوديتي ندارد.

سرلشكر پاسدار «محمد علي جعفري» در مصاحبه با فارس كه به مناسبت دوم ارديبهشت سالروز تاسيس سپاه پاسداران انجام شده است در اين باره گفت: سردار جعفري با اشاره به وظيفه سپاه پاسداران بنا بر اصل 150 قانون اساسي گفت: آنچه در قانون به عنوان وظيفه و رسالت سپاه آمده را مي توان جامع، كلي و در واقع همه جانبه قلمداد كرد.

وي با بيان اين كه همواره برداشت هاي متفاوتي از انقلاب اسلامي مي شود، افزود: وقتي در قانون اساسي عنوان شده كه سپاه بايد از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن حفاظت كند، اينجاست كه طيف ماموريت هاي سپاه گسترده شده و در اين مسير هيچ قيد و محدوديتي براي ايفاي نقش يا رسالت سپاه نمي توان قائل شد.
جعفري با اشاره به جمله اي از رهبر معظم انقلاب درباره سپاه تصريح كرد: حضرت آقا فرمودند درست است كه ماهيت سازماني سپاه يك ماهيت نظامي است، اما سپاه صرفا نظامي نيست بلكه يك سازمان امنيتي، فرهنگي، عقيدتي، سياسي و نظامي است يعني همه جنبه هاي كاركردي از سازمان سپاه مورد انتظار است تا بتواند آن نقش خود را كه حفاظت از انقلاب و دستاوردهاي آن است در همه عرصه هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي، اجتماعي، امنيتي و اطلاعاتي ايفا كند.

علت اصلي حمله دشمن به ولايت و سپاه

وي در خصوص هجمه هاي سنگين عليه دو محور ولايت فقيه و سپاه از طرف دشمن، تصريح كرد: علت اينكه دشمن نوك تيز پيكان حملات خود را به سمت ولايت و سپاه نشانه گرفته، نقش موثر اين دو در حفاظت از انقلاب اسلامي و محقق شدن اهداف آن است و هر چه اين نقش موثرتر باشد، هجمه و حملات دشمن نيز سنگين تر خواهد بود.

بيشترين نگراني امام(ره) از دشمنان داخلي

جعفري خاطرنشان كرد: مخالفت با انقلاب اسلامي و اهداف آن تنها مربوط به دشمن خارجي نيست بلكه ما در حوزه داخلي نيز اين دشمنان را داريم و اگر به وصيتنامه حضرت امام(ره) برگرديم مي بينيم كه دغدغه و نگراني اصلي حضرت امام(ره) از دشمنان خارجي مثل آمريكا و اسرائيل نيست بلكه همه نگراني شان از دشمنان داخلي و از مخالفان انقلاب اسلامي در داخل بود.

وي فتنه 88 را بروز همين دشمني هاي مخالفان داخلي انقلاب اسلامي و راه امام(ره) دانست و افزود: اين در حالي است كه شعار اين فراد همان شعار انقلاب بود و خودشان را به امام(ره) و راه امام(ره) مي چسباندند.
ناگفته هاي زيادي از پشت پرده اقدامات فتنه گران وجود دارد

فرمانده كل سپاه در ادامه با بيان اين كه مخالفت اصلي جريان فتنه در سال 88 با موضوع ولايت فقيه بود گفت: ناگفته هاي فراواني از پشت پرده اقدامات سران فتنه وجود دارد كه در آينده بايد آنها را براي اطلاع افكار عمومي جامعه اعلام كرد.

درگير شدن شديد سپاه با تهديدات سايبري

فرمانده كل سپاه همچنين به موضوع ورود به فضاي سايبري و اينترنتي اشاره كرد و افزود: فضاي اينترنت يك امكاني است كه فناوري و علم امروز را در اختيار بشر قرار داده و مي توان استفاده هاي خيلي مفيدي از آن كرد اما از اول هم معلوم بود كه دشمن به دنبال سوءاستفاده در جهت ايجاد عمليات رواني و اطلاع رساني غلط از اين ظرفيت است و در اين مسير دست به اقداماتي هم زده بودند.

وي افزود: بنابراين ما براي دفاع از انقلاب در عرصه جنگ سايبري، نيازمند ايجاد ساز و كار و فراهم كردن بسترهاي لازم بوديم.

فرمانده كل سپاه با بيان اين كه اين امر در كشورهاي ديگري نيز سابقه داشته و البته بهره برداري از آن هم مختلف است، خاطرنشان كرد: دشمن در فضاي سايبري از طريق ابزار نرم به دنبال ضربه زدن به زيرساخت ها و زير سيستم هاي يك كشور است تا آن جامعه را فلج كند و واضح بود كه دشمن در اين زمينه سرمايه گذاري زيادي كرده بنابراين ما هم بايد خود را آماده مقابله با اين تهاجم مي كرديم.

اينترنت ابزار اصلي فتنه گران در آشوب هاي 88

جعفري با بيان اينكه فضاي اينترنت ابزار اصلي سازماندهي، اطلاع رساني و هدايت استكبار براي اقدامات كف خياباني در فتنه 88 بود، گفت: اين آمادگي كه سپاه در خود ايجاد كرد، زمينه ساز شناسايي و مقابله با اين شبكه ها شد و توانست اينها را تا حد زيادي كنترل كند.

وي با بيان اينكه امروز هم سپاه در اين فضا، سخت درگير اقدامات اطلاعاتي و شناسايي است، گفت: هرچند ضربه هاي زيادي به شبكه هاي اصلي دشمن وارد شده اما باز در حال بازسازي و ارتباط گيري هستند كه البته تحت شناسايي و اشراف ما قرار دارند. البته جريانات ديگري نيز وجود دارند كه در آينده و در زمان مناسب خود بايد با آنها برخورد شود.

اشراف كامل اطلاعاتي بر دشمن

فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از اين گفت وگو با اشاره به توانمندي هاي مهم در خصوص اشراف اطلاعاتي نسبت به دشمنان فرامنطقه اي گفت: شايد در ابتداي ورود اين دشمنان به منطقه ما از لحاظ اطلاعاتي كمبودهايي داشتيم، اما امروز و با گذشت نزديك به 8 سال از اين حضور، اهداف، توانمندي ها، روش ها و تاكتيك هاي دشمن در رصد كامل ما قرار دارد.

جعفري ادامه داد: در اين مدت علاوه بر اينكه ما از لحاظ توانمندي هاي فناوري و تكنولوژي در خصوص جمع آوري اطلاعات ارتقاي زيادي داشتيم، شيوه ها و روش هاي دشمن نيز امروز كاملا آشكار شده و به اصطلاح لو رفته و براي ما كاملا مشخص است كه آنها چه كارهايي را مي خواهند انجام دهند.

توان موشكي سپاه

جعفري درخصوص توان موشكي سپاه به عنوان يكي از مولفه هاي قدرت در منطقه نيز خاطرنشان كرد: در مورد توانمندي هاي موشكي يا حتي پدافند هوايي و دريايي كه موضوعات مهمي محسوب مي شوند، بايد گفت وقتي يك مجموعه با تهديدات جدي روبرو مي شود، سرعت بيشتري به ايجاد آمادگي ها و توسعه توانمندي هاي خود خواهد داد.

وي همچنين در خصوص برد موشك هاي سپاه پاسداران براي مقابله با دشمن فرامنطقه اي تاكيد كرد: هرچند ما توان افزايش برد موشك هاي خود را داريم اما نيازي به اين موضوع احساس نمي كنيم چرا كه امروز دشمن فرامنطقه اي ما يعني رژيم اشغالگر قدس در برد موشكي ما قرار دارد و نيروهاي عمده آمريكايي هم اگر قرار باشد از تهديدات اسرائيل حمايت كنند، از آنها به ما نزديكتر هستند و آنها نيز در برد كامل آتش ما قرار دارند.
جعفري در خصوص حضور ناوهاي هواپيمابر نيروهاي فرامنطقه اي در خليج فارس نيز گفت: دشمن خيلي وقت است كه به آسيب پذير بودن حضور ناوهاي جنگي اش در خليج فارس پي برده و ظاهرا از راهبردهاي نظامي و عملياتي آنها اين است كه اگر بخواهند عليه ما دست به اقدام نظامي بزنند، اين ناوها را از خليج فارس خارج كرده و در نزديكي درياي عمان و اقيانوس هند مستقر شوند و از آنجا عليه ما عمليات كنند.
وي تصريح كرد: ما به دنبال اين هستيم كه بتوانيم برد عملياتي خود را افزايش داده و در آنجا هم به شناورهاي دشمن دسترسي پيدا كنيم.

هدف اصلي سپاه از ورود به موضوعات اقتصادي و سازندگي

وي در ادامه به موضوع ورود سپاه به عرصه هاي سازندگي و اقتصادي در كشور نيز اشاره كرد و با بيان اينكه اين موضوع به سال هاي ابتدايي پس از جنگ برمي گردد، گفت: در پايان جنگ كه كشور وارد دوران سازندگي شد، سپاه از توانمندي هاي خوبي در زمينه ماشين آلات مهندسي و اقداماتي مانند جاده سازي و سدسازي برخوردار بود و لازم بود تا اين توان بالقوه به صحنه بيايد.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه نمي شد اين روحيه و توان بالقوه را محدود كرد و كار را به شركت هاي تجاري خارجي يا داخلي سپرد كه تنها به دنبال سود مادي بودند، گفت: نكته مهمي كه بايد به آن توجه شود اين است كه سپاه دراين عرصه به هيچ وجه به دنبال سود مادي نيست.

جعفري افزود: البته اين ماهيت كار اقتصادي است كه سودآور باشد ولي اين سودآوري هدف ما در سپاه نيست بلكه ما به دنبال كمك به دولت درخصوص سازندگي كشور هستيم.


تاریخ تهیه مطلب: 1390/2/3

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -