انهار
انهار
مطالب خواندنی

عبدالمالك ريگي تروریست و مزدور اجانب

بزرگ نمایی کوچک نمایی
.

عبدالمالك ريگي- سركرده گروهك ريگي- سن چنداني ندارد و بعد از انقلاب در خانواده اي پرجمعيت و فقير به دنيا آمده است. او فردي بي سواد است كه به خاطر سرقت و معدل پاييني كه داشت از مدرسه ابتدايي اخراج شد و تا سنين نوجواني به كارهاي خلاف و خريد و فروش سي دي هاي غيرمجاز، آلات قمار و مشروبات الكلي روي آورد. سال 76 و طي يك سرقت توسط نيروي انتظامي دستگير و به وسيله شهيد سرهنگ كاوه- كه بعدها توسط گروهك ريگي ربوده و به شهادت رسيد- بازجويي و نصيحت شد. پس از آزادي از زندان به پاكستان گريخت و تحت تعليمات افراطي سلفي ها و فرقه وهابيت قرار گرفت. وي به گفته خودش از 19سالگي اسلحه به دست گرفته و به عمليات تروريستي پرداخته است. ابتدا جذب گروههاي قاچاقچي مواد مخدر شد و آنان كه تلاش مي كردند تا جبهه جديدي در مقابل نيروهاي امنيتي و انتظامي سيستان و بلوچستان باز كنند با در اختيار گذاشتن اسلحه و پول به حمايت از وي پرداختند.

ريگي كه براي كسب شهرت و پول به گروگانگيري و عمليات تروريستي دست مي زد بعد از مدتي به پيشنهاد يكي از باندهاي معروف قاچاق مواد مخدر نام «جندالله» بر روي گروهك تروريستي خود گذاشت و در حالي كه بسياري از مردم غيرنظامي منطقه قرباني جنايات وي شده و از سوي بزرگان قوم بلوچ و علماي اهل تسنن منطقه مطرود و مردود شده بود، هدف گروهك خود را دفاع از حقوق ملي و مذهبي قوم بلوچ و اهل سنت در استان سيستان و بلوچستان اعلام كرد!

مدت زيادي نگذشت كه مورد طمع موساد، سعودي ها و سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس قرار گرفت و با تغيير نام گروهك خود از جندالله به «جنبش مقاومت ملي ايران»! نشان داد كه حاميان و خط دهندگان اصلي وي نيز تغيير كرده اند.

برادر ريگي كه چندي قبل دستگير شد در اعترافات خود اسرار اين گروهك تروريستي را برملا مي سازد و آمريكا را به عنوان پشت صحنه تمام جنايات اين گروه معرفي مي كند. وي كه در جمع علما، روحانيون و سران قبايل و طوايف سيستان و بلوچستان به تشريح چگونگي انجام عملياتهاي تروريستي گروهك ريگي پرداخته، مي گويد: «بيشتر اين عمليات ها به خاطر نشان دادن قدرت گروهك در اين استان و خارج از آن به آمريكا بود تا امكانات مالي و اطلاعاتي لازم براي ادامه كار فراهم شود.»

جالب آنكه سخنگوي وزارت كشور آمريكا- ايان كلي- پس از جنايت اخير ريگي، در حالي هرگونه ارتباط آمريكا با اين گروهك و حادثه اي كه اتفاق افتاده را رد مي كند كه اسناد موجود نشان مي دهد عبدالمالك ريگي در سال 84 و طي ديداري كه با مقامات امنيتي آمريكا و سيا در بندر كراچي پاكستان داشته 100 هزار دلار بابت ادامه فعاليت هاي تروريستي خود دريافت نموده است و البته، اين شروع كمك هاي مالي و اطلاعاتي سيا به ريگي بوده و بنا به اعتراف عبدالحميد ريگي با هر عملياتي كه انجام داده اند ماموران سيا نيز با گشاده دستي سر كيسه را شل كرده اند.

انگليس هم با محكوميت اين جنايت سعي دارد ارتباط خود با ريگي را نفي كند، اما اسناد و شواهد موجود حكايت ديگري دارد؛ پس از ماجراي خونين تاسوكي كه 36 نفر از مردم بي گناه در آن قتل عام شده و عده اي نيز اسير و به پاكستان منتقل شدند، موج شديدي از تنفر بين اهالي سني و شيعه سيستان و بلوچستان عليه ريگي به راه افتاد. در تشييع پيكرهاي شهداي تاسوكي روحانيون اهل سنت در كنار علماي شيعه و مردم انقلابي منطقه شركت كردند. نفرت عمومي باعث شد سركردگان و خط دهندگان اصلي ريگي، وي را در مخاطره ببينند. پس از اين ماجرا بود كه عبدالمالك به انگليس فراخوانده شد و تحت آموزش دوره هاي ويژه تروريستي و امنيتي قرار گرفت. بعد از بازگشت از انگليس، ريگي كه حالا به لطف اربابان خود يك تروريست حرفه اي شده است بيشتر از يك شب در جايي اقامت نكرده و حتي با دستكش با ديگران دست مي دهد!

نقش موساد نيز در آموزش، تجهيز و تغذيه اطلاعاتي گروهك ريگي روشن است. اعترافاتي كه اعضاي دستگيرشده اين گروهك محارب داشته و نحوه عملياتي كه انجام مي دهند، همه نشانگر آن است كه آنان تحت آموزش موساد تعليمات تروريستي ديده اند.

آيت‌الله حائري:
ريگي شاگرد مکتب اموي است

عضو مجلس خبرگان رهبري در مراسم بزرگداشت سردار سرلشگر پاسدار شهيد شوشتري افزود: عاشورا زماني اتفاق افتاد که تمام عالم اسلام گرفتار انديشه شرک مدرن اموي شده بود.

بگزارش شيعه آنلاين به نقل از ايسنا، وي با بيان اين که مشرک بودن انسان‌ها توسط بني‌اميه دوباره زنده شده است، اظهار کرد: اين شرک در صورت توحيد درآمده و آنچه در دين است، چون نماز، روزه، حج، جهاد و ... را داراست و انسان براي شناسايي آن بايد شرک‌شناس باشد.


حائري افزود: امروز عبدالمالک ريگي شاگرد مکتب اموي است و ما در عصر جديد شاهد ظهور مجدد دو جريان اهل بيت(علیه السلام) و بني اميه و آنچه در عاشورا رخ داد، هستيم.


امام جمعه پيشين شيراز با بيان اين که امثال ريگي طلبه و آخوند مستکبران هستند، اظهار کرد: اين‌ها هم طالب علوم ديني هستند اما از نوع اسلام اموي؛ يعني شرکي که در لباس اسلام درآمده است.


حائري به استناد سخن امام صادق(علیه السلام) افزود: مشکل در خداشناسي نيست بلکه مشکل ما در شرک‌شناسي است و اطاعت کسي که مطيع خدا نيست، شرک است.


وي در ادامه با بيان اين که بايد در برابر آمريکا مستحکم بايستيم، خاطرنشان کرد: وقتي اتحاد با عناصري مثل آمريکا بسته شود، عمليات انتحاري رايج مي‌شود.


حائري تصريح کرد: عمل انتحاري بغض متراکم است و با شهادت فرق دارد؛ زيرا شهادت‌طلبي از بصيرت است.

وي گفت: امروز رهبري قيام مي‌کند و امسال شوشتري‌ها شهيد مي‌شوند تا ولايت آسيب نبيند.

عضو مجلس خبرگان رهبري در پايا گفت: امروز مکتب اهل بيت(علیه السلام) توسط اين شهدا در برابر مکتب اموي و وهابي آمريکا مي‌ايستد.

 


تاریخ تهیه مطلب: 1388/8/6

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -