انهار
انهار
مطالب خواندنی

عقد موقت

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال با سلام
من مردی متاهل هستم 4 سال پیش وقتی دیدم دختری دارد به راه خلاف می رود دلم سوخت و خاستم کمکش کنم تا به منجلاب پسرهای هرزه نیفتد نصیحتش کردم و او از من ارتباط خواست من گفتم فقط در یک صورت می توانم با شما ارتباط داشته باشم که شرایط صیغه موقت را داشته باشی و شرایط صیغه را گفتم ایشان درآن موقع به سر کار می رفت و کارش هم 70 کیلومتر از محل زندگیشان دور بود دختری مستقل به نظر می رسید و مشکلات ارتباط با نامحرم را نیز داشت که قصد اینجانب اول اصلاح ایشان بود ایشان گفتند که من بالغه و رشید هستم در آن زمان ایشان تقریبا 27 سالشان بود ایشان متولد 30 6 1364 می باشند و مقلد آقای مکارم شیرازی طبق تحقیقات ایشان و کمو بیش خودم دیدیم ایشان به یکی از کسانی که صاحب فتوا هستند می تواند رجوع کند ما درآن موقع به یقین رسیدیم و با سرچ اینترنتی به آیت الله سید صادق روحانی می توانیم رجوع کند و بعد اورا به صیغه درآوردم گذشته و الان که حدود 4 سال از آن می گذرد پرده بکارت او از این صیغه ما از بین رفته . من جدیدا شنیدم که اقای مکارم سن 30 سالگی را شرط برا ازداواج موقت بدون اذن ولی اگر به صلاحش باشد را اشکال نمی کنند و فهمیدم که اون موقعه ایشان اصلا نمی توانسته رجوع کند آیا درست است؟ و گفتند که ما زنا کرده ایم آیا درست است ؟ وای بحال من اگر این چنین باشد خواهشمندم واضح جواب بدهید هیچ کس درست به من جواب نمی دهد من راضی به گناه نیستم در هیچ شرایطی دارم دیوانه می شوم آیا زنا کرده ام و از اکنون من آیا می توانم با و صیغه باشم یا از نو بخوانم واینکه اگر کسی با کنفرانس تلفنی برایمان با وکالت بخواند که هرکداممان جایی باشیم و کنار هم نباشیم ولی صدای همدیگر را می شنویم صیغه صحیح است. التماستان می کنم با حوصله جواب دهید. واضح و روشن ممنون .
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب: سلام علیکم؛عجب خدمتی به ایشان کرده اید و چه خوب ایشان را از منجلاب گناه نجات داده اید!!
ارتباط نامشروع ایشان با دیگران یا شما چه فرقی دارد هردو منجلاب هست و هر دو زنا.
بله متاسفانه شیطان خیلی خوب و ماهرانه شما را اغوا کرده و خوب خدمتی به این بنده خدا کرده اید!
اگر واقعٱ دلتان برای ایشان سوخته بود زمینه ازدواج آبرومندی را برای ایشان فراهم میکردید نه اینکه خودتان ایشان را عقدی ناصحیح میکردید و از ایشان ازاله بکارت میکردید.
مطابق فرموده مراجع عظام عقد باکره بدون اجازه پدر صحیح نیست و اینکه شما پس از آیةالله العظمی مکارم شیرازی (مدّ ظلّه) به مرجعی دیگر بدون آنکه اعلمیت او از سایرین محرز باشد نیز اشتباه دیگر شما هست.
وانگهی شما که متأهل بودید چه نیاز به چنین ارتباطی داشتید و چرا از دختر سفیه نگونبخت که خود را به غلط رشیده و عاقله میدانسته و اینچنبن سرمایه عفت خود را با عقد غیر مشکوک حراج کرده ازاله بکارت کرده اید.
بهتر بود شما از اینگونه کار خیر و دلسوزی صرف نظر میکردید و دلتان نمیسوخت.
حتمٱ میدانید که ازاله بکارت موجب دیه و در صورت ازدواج موجب مهرالمثل میگردد.
تنها وظیفه شما در حال حاضر این هست که به حضرت آیةالله مکارم شیرازی (مدّ ظلّه) نامه ای بنویسید و کسب تکلیف کنید.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -