انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم ارتباطم با مردی متأهل (مرجع تقلید آیةالله مکارم)

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال باعرض سلام و احترام. دختری ۲۱ ساله و‌ مجردم که سه سال است {یعنی از 18 سالگی} با مردی متأهل رابطه دارم. الآن از کارم پشیمانم ولی جدایی هم برایم ممکن نیست‌‌! میخواهم بدانم برای حلال بودن رابطه ام آیا میتوانیم خودمان صیغه محرمیت بخوانیم؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 

جواب: سلام علیکم؛ دخترم؛ متأسفانه ارتباط شما حرام و در معارف اسلام گناه شما زنا محسوب می شود و در مفاهیم ارزشمند اسلام کسانی که از عفت و پاکدامنی فاصله می گیرند به خوبی یاد نمی شوند.

به شما توصیه می کنم اگر میخواهید اهل عفّت و دیانت باشید و مایل نیستید از خداوند متعال و اولیاء دینش (علیهم السلام) فاصله داشته باشید از گناه زنا و فحشا و منکرات خود توبه و استغفار کنید و پاکدامنی پیشه کنید.

متاسفانه امروزه برخی از افراد بی عفت و تقوا «همچون شما» حریم خصوصی خانواده ها را آلوده به گناه می کنند و موجب می شوند روح نشاط و اخلاق و ارتباط عاطفی در بین زن و شوهری سرد شود.

یقینا آن مرد متأهّل! بی بندو باری که همسر دارد اما از همسرش فاصله می گیرد و به دیگری امثال شما روی می آورد اگر با روی خوش شماها مواجه نمی شد زندگی خانوادگی اش گرم و عاطفی و بانشاط میماند ولی یقیناً شما این گرمی و حرارت زندگی و شادمانی عاطفی را از خانواده ای می گیرید و این گناه کمتر از گناه زنا و فحشایی که انجام می دهید نیست.
دخترم گناهتان بسیار سنگین است و اگر می خواهید گناه خود را جبران کنید شهامت به خرج بدهید و دستتان را از دست شیطان بیرون بکشید و دامن آزاد خودتان را که به گناه آلوده شده با توبه پاک کنید تا به محضر خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها با شایستگی وارد شوید وگرنه با این کوله بار سنگین از گناه - آن هم در ماه حرام رجب - مشمول لعن خداوند و نفرین اولیاء دین (علیهم السلام) قرار می گیرید! مضافاً بر اینکه هر گاه شما با این فرد متأهل در شادی و نشاط هستید همان لحظه یادتان باشد که همسر بیچاره اش در منزل خود به انتظار وی با روی خوش و عاطفی نشسته و هر از گاهی آه حسرت ارتباط مطلوب همسرش را می کشد و تنها مقصر در این داستان تلخ شما هستید.
من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم
تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال.
دخترم؛ درخواست دارم از عبارات تند و توبیخ پدرانه ام رنجیده نشوید و حتماً باعث تیرگی خانواده ای نشوید و موجب طلاق عاطفی بین زن و شوهری نگردید. یاحق



  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -