انهار
انهار
مطالب خواندنی

(۱۰۶) خانم های بزرگوار و شهروندان عزیز و گرامی کشورمان بخوانند

بزرگ نمایی کوچک نمایی
بسم الله الرحمن الرحیم
خانم های بزرگوار و شهروندان گرامی
سلام علیکم و رحمة الله
    
قال أمیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام): صِیانَةُ المَرأةِ أنعَمُ لِحالِها وَ أَدَومُ لِجمالِها.
آقا أمیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) در باره حجاب میفرمایند:
با حجاب و محفوظ بودن زن:
(۱) براى سلامتى اش مفيدتر؛
(۲) و زيبايى او را با دوام تر مى كند.
فهرست ‌غرر، ص ٣٨٠.
بزرگواران خوشحال میشویم از اینکه همچون رزمندگان اسلام که با جهاد و رزم خود، مایه مباحات مؤمنین و کشورمان شدند، شما نیز با حفظ حجابتان موجب سربلندی و مباحات مؤمنین به ویژه خوشنودی خداوند و سرور اولیاء دین و حضرات معصومین (علیهم السلام) شوید.
    
{{ تقدیس مرجع تقلید از چادر و سفارش به حفظ حجاب }}
مرحوم آیةالله العظمی صافی گلپایگانی (قدّس سرّه) در دیدار با جمعی از اعضای کانون مهدویت؛ با اشاره به اینکه چادر بانوان از عبای من با ارزش تر است، فرموده است: چادر قداست بسیار بالایی دارد و بانوان چادری در حقیقت مصداق زنان دین دار در عصر و زمانه ما بشمار می‌روند.
وی خطاب به بانوان حاضر در جلسه افزود: شما با حفظ حجاب برتر خود که همان چادر است، در واقع به استواری پایه‌های دین اسلام و نیز ترویج فرهنگ حیا و عفت اسلامی در جامعه کمک می‌کنید.
    
{{ کلامی از مادر شهیدان خالقی پور }}
سیاهی چادر از سرخی خون شهدا رنگین تر و کوبنده تر است و فرزندانم به خاطر حفظ انقلاب و حجاب، شهید شدند.
    
{{ سفارش برخی از شهدا به حفظ حجاب }}
{۱} امیر سرلشکر شهید «موسی نامجوی»:
خواهرم! ... حجابت را حفظ کن زیرا که حفظ حجاب از خون هر شهیدی ارزشش بیشتر است.
    
{۲} سردار شهید «یدالله کلهر»:
خواهران مهربانم، ... حجاب اسلامی داشته باشید و آن را به همه گوشزد نمایید.
    
{۳} شهید «علی‌رضا ملازاده»:
شهید وقتی که غرق در خون می‌شود فریاد برمی‌آورد «خواهرانم حجاب شما از خون من رنگین‌تر است»، من اکنون نیز فریاد برمی‌آورم «خواهرم حجابت را، حجابت را حفظ کن. تن پوش و لباست را حفظ کن. خواهرم نگذار پوشش را از تو بگیرند، نگذار به اسم آزادی زن، با تو و دیگر خواهرانم همانند شئ رفتار کنند. این فریاد از اعماق قلبم است.
    
{۴} شهید «مسعود عظیمی»:
تو ای خواهر ... از الگوهایی مانند حضرت زهرا و زینب (سلام الله علیها) راه و روش زندگی را یاد بگیرید، مگر حجاب باعث وقار یک زن نمی‌شود؟ مگر باحیا بودن جلوی فساد را نمی‌گیرد؟ زنی که با آداب حضرت زینب و زهرا (سلام الله علیها) آشنا باشد، جامعه‌ای را به وجود می‌آورد که از همه نظر نمونه می‌شوند.
    
{۵} شهید «حسین شعبانی‌پور»:
خواهرم حجاب تو سنگری است که آغشته به خون من است، بدان تفنگی که دست من است چادری است بر سر تو، اگر میل به حفظ اسلام داری چادرت را حفظ کن...
    
{۶} شهید «هادی صدقیان»:
نگذارید اصل حجاب در جامعه اسلامی کم رنگ شود؛ به خصوص عفت و پاکدامنی گسترش پیدا کند تا فحشاء و منکرات کمتر و کمتر شود.
    
{۷} شهید «علی‌رضا حسینی»:
خواهران گرامی! از شما می‌خواهم با حفظ حجاب و رعایت عفاف در پشت جبهه‌ها، جهاد اکبر کنید و با توطئه­‌های شوم کافران ملحد بجنگید. این خواهران مبارز هستند که با حفظ حجاب [خود]، دین اسلام را زنده و پا بر جا نگه داشته‌­اند و این راه را می­‌توانند مانند حضرت زینب (سلام الله علیها) با صلابت ادامه دهند.
    
{۸} شهید «یعقوب شرافت»:
خواهران من! حجاب را به شما توصیه می‌کنم مانند عروسک نباشید؛ این حجاب شما بزرگترین سلاح شماست حتی از بمب‌های اتمی و نوترونی هم [برای دشمن] خطرناک‌تر است؛ پس حجاب‌تان را حفظ کنید.
    
{۹} شهید «حسن ایرانمنش»:
از شما می‌خواهم که با ... کسانی که حجاب اسلامی را ندارند رابطه را قطع کنید که آنان مشرک به خدا هستند و نگذارید خون شهدا پایمال شود، نگویید همسایه است زشت است، کسی که نماز نخواند و کاری به اسلام نداشته باشد، حجاب را رعایت نکند با آنها حرف زدن هم خوب نیست بلکه گناه دارد و از شما می‌خواهم به این حرف‌ها عمل کنید.
    
{۱۰} شهید مدافع حرم «مهدی ایمانی فردوئی»:
...دخترم ... بدان که برای این چادر که هدیه حضرت زهرا (سلام الله علیها) است، خون دلها خورده شده و خون‌های بسیاری برای حفظ آن بر زمین ریخته است.
    
(۱) (۲) (۳) (۴) (۵) (۶) (۷) (۸) (۹) (۱۰) (۱۱) (۱۲)

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -