انهار
انهار
مطالب خواندنی

(۵۷) نقشه دشمنان، تخریب هفت نقطه قدرت و اقتدار کشورمان ایران

بزرگ نمایی کوچک نمایی
بسم الله الرحمن الرحیم
نقشه دشمنان، تخریب هفت نقطه قدرت و اقتدار کشورمان ایران
   
نقطه های قوت و اقتدار
{۱} اسلام
{۲} جمهوری اسلامی
{۳} وحدت
{۴} اهل بیت (علیهم السلام).
{۵} مراجع تقلید
{۶} حوزه های علمیه
{۷} خانواده اسلامی
    
با توجه به چالش های پیش روی مان در جهان اسلام، حداقل ۷ نقطه قوت و اقتدار داریم که سخت مورد تهاجم دشمنان ما قرار گرفته اند.
{۱ اسلام} اولین نقطه اقتدار ما اسلام است. که دشمن برای مقابله با آن، اسلام هراسی را به راه انداخته است.
{۲ جمهوری اسلامی} نقطه اقتدار دوم ما جمهوری اسلامی است. که در طول ۴۴ سال گذشته دشمن انواع برنامه ها را برای براندازی حکومت جمهوری اسلامی داشته است.
{۳ وحدت} نقطه اقتدار بعدی ما امت واحده اسلامی است. که جهان غرب و دشمنان ما برای ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی نقشه های گوناگونی داشته اند.
{۴ اهل بیت علیهم السلام} نقطه اقتدار بعدی ما امامت اهل بیت (علیهم السلام) و تشیع است. که دشمن تمام توان خود را در تشیع هراسی و به چالش کشیدن ائمه اطهار (علیهم السلام) به کار می بندد.
{۵ مراجع تقلید} نقطه اقتدار دیگر ما، مراجع تقلید هستند. در عصر حاضر برای تخریب مراجع تقلید در رسانه های متعدد داخلی و خارجی برنامه های جدی و پیچیده ای به کار گرفته شده است.
{۶ حوزه های علمیه} نقطه اقتدار دیگر ما حوزه های علمیه است. که این نقطه ی اقتدار نیز به شدت تحت هجمه ی دشمنان قرار دارد.
{۷ خانواده} در کنار همه ی این نقاط اقتدار، یکی از مهم ترین نقاط اقتدار ما، خانواده است.
غرب، برای از هم پاشیدن بنیان خانواده، نقشه های فراوانی دارد.
دلیل این هجمه ها به بنیان خانواده این است که خانواده ی صالح و نورانی سرچشمه ی سرشاری است که:
هم حوزه های علمیه را تنظیم می کند،
هم مرجع تقلید را به گونه ای می تواند تربیت کند که در جهان بدرخشند؛
و هم می تواند انسان را محبّ اهل بیت (علیهم السلام) و شیعه ی خالص و ناب اهل بیت (علیهم السلام) و مسلمان واقعی و انسانی فداکار و ایثارگر که مبلغ اسلام در جهان باشد تبدیل کند.
خانواده نهاد قدرت و مهم ترین کانون اقتدار ماست که اگر آسیب ببیند، جامعه آسیب جدّی و اساسی می بیند.
امام خامنه ای؛ در سیاست های کلی شان که در سال ۹۵ ابلاغ شده است و طلیعه ای برای بیانیه ی دوم انقلاب اسلامی بوده به مسأله ی خانواده و سبک زندگی اشاره می کند؛ سبک زندگی اسلامی زمانی محقّق می شود که سیاست های کلان امام خامنه ای؛ که در ۱۶ بند اصلی و زیرمجموعه های آن تدوین شده، به نحو شایسته اجرایی شود.
در نگاه امام خامنه ای؛ خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است و سمت و سوی حرکت نظام باید معطوف به ایجاد جامعه ای خانواده محور و تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده به عنوان مرکز نشو و نموّ و تربیت فرزند و کانون آرامش بخش باشد.
امام خامنه ای معتقدند؛ برای این که چنین خانواده ای به وجود بیاید باید نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان برای همه ی دختران و پسران و افراد در سن مناسب ازدواج و نفی تجرد در جامعه تشکیل شود.
نهضت فراگیر ملی تنها با بازوان پرتوان مبلغان حوزه های علمیه امکان پذیر است.
بار اصلی این خواسته ی امام خامنه ای بر دوش طلاب و مبلغان است و این مسأله نیازمند به برنامه ریزی مدوّن است. مراکز مختلف حوزوی باید دست به دست هم بدهند و با برنامه ریزی خوب این نهضت ملی را محقق کنیم. این مسأله بدون آموزش و پژوهش و ایجاد سیاست های تبلیغی متناسب و بومی امکان تحقق ندارد. ما در طی ۲۰ سال برنامه های پژوهشی و آموزشی و پودمانی کوتاه مدت و بلند مدت برای تربیت مربیان در موضوع خانواده بر اساس یک نگاه جامع وفراگیر با عنوان «نظام جامع خانواده اسلامی» تدوین کرده ایم. دراین نظام، تمام نیازهای یک خانواده ی اسلامی بر پایه فقه دین پیش بینی شده است که تمام عرصه های درونی و بیرونی خانواده اعم از: «نظام فرهنگی خانواده»، «نظام اقتصادی خانواده»، «نظام سلامت خانواده»، «نظام روابط اجتماعی خانواده» و... در آن تعریف شده است.
همانطور که روحانیت با حضور خود در مسأله ی سیل توانست اثر مطلوبی در جامعه بگذارد، با مجهز شدن به سلاح دانش در حوزه ی خانواده می تواند مشکلات خانوادگی مردم را حل کند و به عنوان یک مشاور خوب در کنار مردم باشد و کمکی به تحقق این نهضت فراگیر ملی کنند.
در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام امامی گفت: دشمن نقاط قوت ما را هدف گرفته و ده ها سال است برای رسیدن به وضع موجود، تلاش کرده است. نسل شیعه به چند دلیل در معرض خطر است. اولین دلیل این است که ازدواج ها، با چالش های جدی و متعددی مواجه شده اند و در حال حاضر به مرحله ی خطرناکی نزدیک شده است. سیل پدیده ی بسیار تأسف باری بود و خسارات شکننده ای وارد کرد. اما سیل آمد و بالاخره میگذرد و خانه های کهنه دوباره نو می شود. اما سیل جنگ نرم دشمن که یکی از محورهای اصلی اش خانواده بوده، تاکنون ادامه دارد. ازدواج ها به شدت کاهش یافته و در شأن و اندازه ی یک جامعه ی شیعی نیست. آمار بالای طلاق نیز بسیار زیاد شده است. در کنار این دو معظل، فرزندآوری به شدت کاهش یافته است و این نیز یک خطر بزرگ برای جامعه ی شیعی است.
وی ادامه داد: ما همه ی این مشکلات را به مراجع معظم تقلید ارائه کردیم که نتیجه ی آن فتاوای جهادی مراجع تقلید با این مضمون بود: «لازم است هر کس هر چه دارد به میدان آورد که ازدواج ها آسان شود، طلاق ها کاهش یابد و جمعیت افزایش یابد». بهترین جایگاهی که توان پیاده سازی این مهم را دارد، مسجد است. اگر این رسالت بر دوش اهالی مسجد گذاشته شود، اولا مجردها شناسایی و گزینش می شوند و در مرحله ی بعد به مرحله ی ازدواج رسانده می شوند. ما در چند ماه گذشته که این طرح را اجرا کردیم، ائمه ی جماعات و نمازگزاران با فهم و درک این مهم به میدان آمدند و این فرآیند در حال پیگیری است. باید با ازدواج های سنگین و پرهزینه که یکی از موانع ازدواج است مقابله کرد.
در ادامه حجت الاسلام موسوی به بایدها و نبایدهای مشاوره برای مبلغان پرداخت و عنوان کرد: اولین اصل در مشاوره دادن به کسی امانت داری است. حرفی را که از مردم می شنویم نباید به هیچ عنوان، نزد هیچ کس، نقل کنیم. در کنار این باید تا زمانی که به این نتیجه نرسیدیم که دلسوز کسی هستیم نباید دست به مشاوره بزنیم. با مردم باید با رحمت و عطوفت برخورد کنیم، همان گونه که رسول خدا برخورد می کردند. یک مشاور وقتی که مشاوره می دهد، نباید دنبال دادن اطلاعات علمی باشد. مشاور باید مهارت بدهد. گاهی راهکارهایی که به مردم ارائه میدهیم بسیار ساده است و با عمل به همین راهکارهای ساده به راحتی مشکل شخص حل می شود.
وی تأکید کرد: اگر صادقانه و خالصانه به مردم کمک کنید، حتی اگر به نتیجه منجر نشود، مردم از شما به خاطر این که تمام توان خود را به کار بستید باز هم ممنون خواهند بود. در بسیاری موارد مردم دنبال راهکار نیستند، دنبال سنگ صبور برای شنیدن دردهایشان هستند. اجازه بدهید مردم با شما درد دل کنند، این کار باعث می شود کینه هایشان از بین برود و حتی اگر راهکاری هم نگیرند، آرام شوند.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -