انهار
انهار
مطالب خواندنی

ناامیدی از ازدواج (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای)

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام حاج آقا خیلی دلم گرفته از زندگی نا امید شدم همینطوری سنم داره میره با لا هر راز و نیازی هم که میکنم فرجی نمیشه واسه ازدواج الان 32 سال دارم ..امن یجیب که کفته بودین خوندم .. دو ماهی نماز شب نماز حاجت می خونم واسه این مسئله ..گفتن سه جمعه پشت سرهم غسل جمعه بزن واسه این موضوع همه رو من انجام دادم ولی انگاری خدا دوسم نداره میترسم به راه بد کشیده بشم همیشه صدقه میدم وپیش خدا گریه زاری میکنم که از راه راست منحرف نشم ولی دیگه بریدم شما بگید چرا خدا دوسم نداره چرا همیشه تنهام تو شهر غربت.
مرجع تقلید: حضرت ایةالله العظمی خامنه ای (مدظله)

جواب دخترم در دین مبین اسلام کمترین و کوچکترین دلیل برای ناامیدی و مایوس شدن از رحمت الهی وجود ندارد.
قرآن می فرماید:«ولا تیأسوا من رحمة الله» از رحمت خدا ناامید نباشید.
و نیز قران می فرماید: «ان الله بالغ امره» خدا امر و نظر و مشیّت خود را می رساند.
تنها و تنها جایی که باید از رحمت الهی ان هم نه کاملا مأیوس و ناامید شد جایی است که انسان جرأت و جسارت گناه کرده باشد و با اوامر الهی و نواهیش مخالفت می کند اما از درگاه الهی انتظار عنایت دارد.
بندگی خدا موجب لطف خدا به بنده اش می شود .
قرآن می فرماید:
1- ان الله یدافع عن الذین آمنوا؛ خدا از مومن دفاع می کند.
2- الله ولی الذین آمنوا؛ خدا سرپرست و حامی مومن است.
3- الذین آمنوا و عمل الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودّاً؛ کسی که ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد خدای متعال به زودی مهر و محبت و مودت او را در قلب دیگران قرار می دهد.
مشکل ماها این است که در معصیت ها جرأت و جسارت داریم هر چند ممکن است در کنار معاصی ذکر و ورد و نمازی هم داشته باشیم زیرا معاصی موجب می شود ذکر و ورد و نمازمان قبول درگاه الهی قرار نگیرد.
کسی که عبادت و بندگی خدا می کند و به دعا و راز و نیاز با خدا مشغول است و با سجده های شبانه و مناجاتش با حضرت حق سر بر عرش می ساید و در روز هم در لحظات و آنات فراهم شدن زمینه های گناه خود را به گناه آلوده نمی سازد یقینا و حتما مورد عنایات الهی قرار می گیرد. زیرا آثار وضعی ایمان نجات از شدائد و گرفتاری ها و قرار گرفتن در آرامش و آسایش است.
کسی که همواره به یاد خدا است خدا با اوست مشروط بر آنکه حقیقتا به یاد خدا باشد و یاد خدا فقط انجام واجبات نیست بلکه مستلزم ترک محرمات نیز می باشد.  یاحق



  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

ویژه نامه ماه مبارک رمضان




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -