انهار
انهار
مطالب خواندنی

حکم ارتباط همسرم با نامحرم مرجع تقلید:آیةالله العظمی خامنه ای

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال با سلام خانمی ۲۲ ساله هستم که نزدیک ۲ ساله ازدواج کردم و بچه ای یک ساله دارم پنج شش ماه بعد عروسیمون که باردار بودم فهمیدم همسرم با دختر عمه اش که از قضا اونم باردار بود ارتباط تلفنی داره گویا همسرم قبلا می خواسته با او ازدواج کند ولی به دلیل مخالفت پدر و مادرش و خود دختر عمه اش ازدواجشان انجام نشده است ولی بعد ازدواج دختر عمه اش؛ این ارتباط به صورت پیامکی و چت ادامه دارد و هیچ وقت نتونسته این ارتباطو رو کاملاً قطع کنه
من نمیدونم چکار میکنم میتزسم اینکه به هیچکس نگفتم کار اشتباهی باشه خواهش میکنم منو کنین
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم و رحمة الله
وقت شما به خیر و برکت و نورانیت در سایه قرآن و ولایت معصومین (علیهم السلام) و تشکر از اعتمادتان به سایت انهار.
دخترم رنجنامه شما را مطالعه کردم و دعا می کنم خداوند متعال هم شما و هم کسانی را که مانند شما این مسائل غیر اخلاقی را در منزل دارند آرامش دهد و مسئله زندگیشان حل شود.
اما دخترم چند توصیه ی جدّی به شما دارم که یقیناً و حتماً عمل به این توصیه ها در شیرین شدن و اصلاح زندگی کاملاً مؤثر است:
1- حتماً در منزل خوش لباس باشید.و تلاش کنید در رقابت با خانم های جوان خارج از منزل کم نیاورید حتی اگر لباس گران قیمت ندارید ولی همان لباسها اگر کاملاً تمیز و شسته و مرتب و معطر و اتوکشیده باشد همان کاری را برایتان انجام دهد که لباس های گرانقیمت انجام میدهد.
2- حتماً در منزل خوش چهره و با آرایش ملایم و معطر باشید زیرا بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها در منزل برای آقا امیرالمؤمنین علیه السلام خود را تمیز و معطر می نمود.
3- حتماً در منزل خوش کلام و مؤدّب باشید زیرا کلمات رکیک و غیر مؤدبانه و نامعقول و سبک و غیر اخلاقی در ایجاد تنفرشوهر از زن 100% مؤثر است.
4- حتماً در منزل خوش اخلاق و مهربان باشید زیرا اخلاق خوب چهره را شاد و زیبا میکند و اخلاق بد چهره را کدر و زشت میکند لذا چه بسیارند کسانیکه ظاهراً زیبا نیستند ولی به دلیل خوش اخلاقی و داشتن چهره شاد در نظر همسر زیباترین جلوه میکنند. اخلاق خوش جاذبه ای دارد که پول وثروت و قدرت و شهرت نمیتواند آن جاذبه را داشته باشد.
5- حتماً در منزل صبور و بردبار باشید این صفت ارزشمند شما را در مقابل همسرتان مجذوب، محبوب، معشوق و دوست داشتنی میکند و در صورت صبوری وبردباری:
اولاً: خدا با شما میشود: (إن الله مع الصابرین) خدا با صابران است.
ثانیاً: همسرتان را شرمنده ی صبوری شما و وامدار بردباری شما میکند.
6- حتماً در منزل اهل تغافل، تساهل، تسامح و تجاهل باشید زیرا این صفات ارزشمند سرمایه ی گرانقیمت هر خانواده ای است که با داشتن این سرمایه ها محتاج نمی شوند ودر نتیجه همسر وام دار مهر و محبّت شما می کند.
معمولاً مردان کم ایمانی که کم و کاستی خصوصاً در مسائل جنسی و اخلاقی در منزل داشته باشند با ترس و اضطراب نیازهایشان را به حرام، از نامحرمان عاجزانه و ذلیلانه گدایی می کنند.
7- حتماً در منزل از ورود و خروج همسرتان با آداب اسلامی برخورد کنید یعنی هنگام خروجش لباسش را آماده و دعایتان را بدرقه ی راهش کنید و به او بگویید: عزیزم مواظب خودت باش چون شما مرد زندگی من و همه امیدم و تاج سرم هستید. این جملات چراغ امید وشادی و رضایت را در دل شوهرتان روشن میکند که هرگز خاموش نمیشود.
و ورود همسرتان را نیز استقبال کنید و حدأقل در زمستان با چای گرم و قهوه و نسکافه از ایشان پذیرایی کنید و در تابستان و هوای گرم با آب گوارا و سرد و شربت از ایشان پذیرایی کنید زیرا پذیرایی همسر موجب استراحت مغز و قلب مرد میشود و او را شیفته و عاشق همسرش می کند.
8- حتماً در منزل و خصوصاً در میان اقوام خودتان و نیز همسرتان، از همسرتان تعریف، تعظیم و اکرام کنید این کار ایشان را هم بزرگ میکند و هم بزرگوار!
بزرگ یعنی: ایشان به گونه ای ساخته میشود که بزرگی اش همیشه در نظرش مجسم است و حاضر نیست با ارتباط با نا محرم خود را سخیف و کوچک کند.
بزرگوار یعنی: ایشان به گونه ای تربیت میشود که خود را هم طراز ملائکه و فرشتگان می سازد و سر بر عرش میساید و حاضر نیست دستی را که به قنوت به سوی خدا بالا میبرد به تن نامحرمی بساید و نیز حاضر نمی شود چشمی را که باید لایق دیدار آقا امام زمان (علیه السلام) باشد به نامحرم ولو از ارحام باشد بیندازد.
9- همیشه تلاش کنید درمنزل کم توقع و قانع باشید چون زیاده خواهی ها موجب موجب می شود همسر دست به کارهایی بزند که نباید بزند بنابراین با قناعت اولاً شوهر زندگی را به آسانی اداره می کند و ثانیاً وامدار و بدهکار دیگران نمی شود و تن به ذلّت قرض و وام و نسیه نمی دهد.
در حدیث آمده:«الدِّین همُّ بالّیل و ذُلّ بالنَّهار» یعنی بدهی و قرض؛ غصه شب و ذلت روز است. لذا شوهری که بدهکار نباشد آرامش خود را مدیون همسر قانعش می داند و این قاعده یکی از مهمترین امتیازات زندگی است. یاحقّ.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

ویژه نامه ماه مبارک رمضان




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -