انهار
انهار
مطالب خواندنی

سرداری که بی‌سر به دیدار یار رفت

بزرگ نمایی کوچک نمایی
 دکتر سید وحید ظهوری
من‌المؤمنین رجال  صدقوا ماعاهدوالله علیه (قرآن کریم) بی‌تردید تمام افراد بشر بلکه هر موجود زنده‌ای یک ولادت و یک مرگ دارد که همان تولد و مرگ طبیعی است. اما این رخداد برای عده‌ای از انسان‌های به کمال رسیده فرق می‌کند.زیرا تولد و مرگ آنها دو تاست. یعنی ولادت دوم آن‌ها از وقتی شروع می‌شود که وارد عرصه فعالیت‌های ثمربخش خود شده و آثار معنوی و ارزشمندی در جوامع بشری به جا می‌گذارند که با آن شناخته می‌شوند و زنده‌اند. و لذا مرگ  دوم آن‌ها نیز به ولادت دوم‌شان ارتباط پیدا می‌کند. یعنی تا این آثار و فعالیت‌ها نشانه‌ای دارد و هر یک از نشانه‌ها به اندازه ارزش خودش می‌تواند حدود را در هم شکند، زمان رسیدن به این مرگ نیز یا بسیار طولانی بوده و یا حتی اصلاً وجود ندارد. مانند وجود علماء که در حدیث هم آمده است العلماء باقون ما بقی الدهر و همچنین شهدا  که زنده جاوید و عند ربهم یرزقون‌اند. براین اساس شهدا آگاهانه با ایثار خون خود و با تمام وجود ره زندگی همیشگی را می‌پیمایند و با این انتخاب صرف‌نظر از سایر ابعاد کمال وجودی و ارزش‌های معنوی که دارند و آثار ماندگارشان، دوره حیات ولادت دوم آن‌ها را بسیار طولانی می‌سازد، این افتخار را کسب می‌کنند که آثارشان هرگز محو نشده و نام‌شان همیشه زنده بماند. مصداق آیه مبارکه قرآن کریم که (ولاتحسبن الذین قتلوا فی‌سبیل‌الله امواتا بل‌احیاء عندربهم یرزقون) یعنی (و مپندارید آنانی که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده‌اند بلکه زنده‌اند و نزد پروردگار خویش روزی می‌خورند.)
و اکنون هم که در کربلای خونین مدافعین حرم حضرت زینب کبری(س) این پیام‌آور عاشورای حسینی که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، هر روز یزیدیان زمان با آتش و گلوله، گلی از یاران پیامبر(ص) را پرپر می‌کنند و خون‌های مطهرشان را بر زمین می‌ریزند، درخت تنومند اسلام است که پربارتر شده و با خون این عزیزان آبیاری می‌شود. در این راستا هفت تن از شهدای اخیر این خطه داغدیده جهان اسلام، فرمانده تیپ فاطمیون (رزمندگان افغانستانی) سردار سرتیپ شهید علی رضا توسلی معروف به ابوحامد و یاران نزدیک و خط‌شکن آن، شهید رضا بخشی معروف به فاتح، جانشین فرمانده، سید محمود حکیمی، جاوید یوسفی، نعمت‌الله نجفی، سید قاسم سادات و سید حسین حسینی، نمونه‌های بارز ایثار و مقاومت و علم و ایمان و تقوا است که همه وجوه تولد دوم و حیات همیشه جاوید را کسب کردند.
ابوحامد فرمانده افغانستانی تیپ فاطمیون مدافعان حرم حضرت زینب(س) متولد سال 1341 و از رزمندگان جهاد مقدس افغانستان بود که با ایده و انگیزه اسلام مرز ندارد در دوران 8 سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی و جنگ‌های حملات رژیم صهیونیستی در لبنان هم حضور داشت.
وی فارغ التحصیل جامعةالمصطفی بود که دو سال پیش برای حفاظت از حرم عقیله بنی هاشم و حضرت رقیه سلام الله علیهما به سوریه رفت. پیکر مطهر دو فرمانده و پنج رزمنده تیپ فاطمیون مدافع حرم حضرت زینب(س) همزمان با ایام فاطمیه با حضور گسترده مردم، مسئولان، خانواده‌های این شهیدان و جمع کثیر از مهاجران افغانستانی در مشهد مقدس صبح پنجشنبه 14 اسفند ماه از مهدیه تا حرم مطهر رضوی(ع) تشییع و در بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد.
انتشار خبر شهادت این سردار سپاه اسلام و فرمانده شجاع «تیپ فاطمیون» در منطقه درعا در سوریه، بار دیگر نام رزمندگان دلاور افغانستان را که در سال‎های اخیر در نبرد سوریه و دفاع از حرم زینب کبری(س) نقشی تعیین‌کننده ایفا کرده‎اند، سر زبان‎ها انداخت.
وی که در سال‎های گذشته با سازماندهی رزمندگان افغان از سراسر جهان به خیل مدافعان حرم آل الله پیوسته بود، به عنوان فرمانده «تیپ فاطمیون»، تیپ مخصوص رزمندگان افغان حاضر در نبرد سوریه، به عنوان یکی از قابل اعتمادترین فرماندهان میدانی نبرد سوریه و مورد وثوق سردار سلیمانی شناخته می‎شد.
شهید علیرضا توسلی، معروف به ابوحامد، فرمانده تیپ فاطمیون و شش تن از یاران نزدیکش روز شنبه ۹ اسفند ٩٣، در جريان آزادسازي تپه تل قرين در حومه درعا، به دست تروريست‌هاي جبهه النصره به شهادت رسيدند.
با این حال در مظلومیت این عزیزان همین بس که با وجود تقدیم شهدای متعدد توسط «تیپ فاطمیون»، شهدای این تیپ شجاع آنچنان که باید شناخته نشده‌اند
شمار شهدای زیاد این تیپ که از دو سه سال قبل غریبانه در شهرهای مختلف ایران و افغانستان تشییع می‌شدند خود گواه مردانگی و غربت این عزیزان بوده و هست. شهدایی که به دست یزیدها و ابوسفیان‌های زمانه سر بریده شدند و مانند شهید رضا اسماعیلی در حال بریده شدن سر تا لحظه آخر ذکر یا علی یا علی شان در تمام شبکه‌های دنیا نمایش داده شد و ندای بلندی را در گوش تکفیری‎ها طنین انداخت که زینب هرگز دو بار اسیر نخواهد شد ...
تیپ فاطمیون (نیروهای نظامی افغانستانی مدافع حرم)، در این رابطه بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده است که راه «ابوحامد» فرمانده شهید خود را ادامه می‌دهد و هزاران ابوحامد دیگر از خون او در حال روییدن است. آن‌ها هشدارهای جدی خطاب به داعش داده‌اند، که متن بیانیه به قرار ذیل است:
ای خدای شهداء! تو شاهد باش که فرمانده دلاور و قهرمان ما شهید علیرضا توسلی، شهید رضا بخشی و پنج شهید همرزمشان عاقلانه و عاشقانه در راه رضای تو پای در عرصه مبارزه گذاشتند تا حق مظلومین عالم را از ظالمین زمان بگیرند. «فاطمیون» لشکر مخلص تو هستند که جان و خون خود را در دفاع از اسلام عزیز و مقدسات اسلامی در کف اخلاص نهادند و در عصر و زمانی که تمام ابرجنایتکاران با اندیشه‌های التقاطی خود برای تخریب اندیشه‌های آزادیخواهانه و برای رسیدن به مطامع دنیویشان در برابر اسلام ناب محمّدی و خصوصاً مذهب تشیع که تنها مذهب انسان‌ساز و رهایی‌بخش از ظلمت‌ها و ذلت‌هاست صف کشیده‌اند و می‌خواهند تمام دنیا را به سیطره خود درآورند و در این راه از هیچ دسیسه و حربه‌ای به جان و آئین و خاک مسلمانان فروگذار نیستند و با ساختن گروهک‌های مزدوری نظیر داعش به تخریب مقدسات ما مصمم شده‌اند، پا به میدان گذاردند و در برابر آنان ایستاده‌اند. در این میان سردارانی همچون ابوحامد گوی سبقت را از مدعیان آزادی‌خواهی ربوده و تحت زعامت ولی امر مسلمین و توجهات امام زمان (عج) به تشکیل گروه‌های مبارزه نظیر «فاطمیون» کمر همت بسته و در راه اعتلای کلمة الله و نابودی دشمنان قسم خورده اسلام عزیز تا پای جان ایستادگی کرده و می‌کنند.
دشمنان بدانند:
ما فاطمیون،گروه‌های الحادی سلفیت و مزدوران اسرائیل  را محکوم می‌کنیم و با سردار شهید ابوحامد و یاران همرزمش هم قسم می‌شویم در ادامه راه این شهیدان حافظ آرمان‌ها و پیرو راه آن‌ها باشیم.
ما فاطمیون ظلم و ستم ابر قدرت‌های پوشالی نظیر آمریکا، اسرائیل و همقطاران ظالم‌شان را در کشورهای مظلومی نظیر افغانستان، فلسطین، لبنان، سوریه و عراق و کشتار ددمنشانه داعشیان که نوکران سرسپرده ستمکاران هستند را بدین وسیله محکوم می‌کنیم.
ما فاطمیون با تمام خانواده‌های شهداء ابراز همدردی کرده و اعلام می‌داریم هرگز راه شهداء را رها نکرده و در کنار خانواده‌هایشان تا پای جان خواهیم ماند.
ما فاطمیون با استعانت از خداوند و توجهات امام عصر (ارواحنا فداه) در هر نقطه از جهان که لازم باشد علیه الحاد و کفر ستم پیشه می‌جنگیم و از آرمان‌های بلند شهیدانمان دفاع می‌کنیم و با شرکت هرچه پرشکوه‌تر در صف‌های به هم پیوسته در کشور سوریه و حضور مخلصانه در جبهات حق علیه باطل و داعش مشت محکمی بر دهان جبهه النصره، داعش، سلفیت و اربابان جنایتکارشان می‌زنیم و انتقام خون شهیدان فاطمیون را به زودی خواهیم گرفت.
به سران کشورهای عرب خصوصا عمال آل سعود، اعلام می‌کنیم که دست از همکاری با سیاست‌های غلط آمریکا و اسرائیل در منطقه بردارند و بیش از این در برادرکشی‌ها میان مسلمانان و ریخته شدن خون هزاران جوان، پیر و کودک بی‌گناه مسلمانان در منطقه را باعث نشوند و با تشکیل گروهک‌های تروریستی، خود و حقوق انسانی ملت‌های خود را آلت دست و دست‌اندازی اجانب و بیگانگان نکنند و با شیاطین زمان همراه نشوند.
داعش بداند، مسلمانان عالم هرگز فریب چهره به ظاهر مسلمان این گروهک دژخیم، آدمکش، مزدور، خونخوار، جاهل و متحجر را نمی‌خورند و به آن‌ها هشدار می‌دهیم که دست از تعصب و جهل و عناد بردارند و بیش از این موجب خدشه‌دار شدن دین پاک و طاهر اسلام نگردند و موجبات تفرقه مسلمانان را فراهم نکنند. در غیراین صورت به زودی زود نتیجه ددمنشی‌های خود را خواهند دید.
داعش بداند، ما پیروان پیامبر راستین حضرت محمّد ابن عبدالله(ص) و شیعیان امیرالمؤمنین علی علیه السلام و اهل بیت طاهرینش و کتاب خدا و سنت رسول الله(ص) هستیم. رشادت و شهامت در خون ما و شهادت آرزوی ماست. و کشتار برادران‌مان یا سوزاندن اجساد پاک شهدایمان یا جدا کردن سرهای رزمندگان ما، نه تنها ترسی بر دل‌های ما نمی‌اندازد، که هیچ خللی در اراده آهنین ما در دفاع از مقدسات‌مان وارد نمی‌کند و به زودی زود نتیجه این اقدامات را به آنان خواهیم فهماند.
در ایام شهادت حضرت زهرا (س) دخت نبی اکرم (ص) و در کنار مزار شهدای فاطمیون و سردار رشیدمان ابوحامد اعلام می‌داریم: که از خون ایشان هزاران ابوحامد دیگر در حال روئیدن است و شهادت این بزرگان فقط راه شهادت را برای ما پرفروغ‌تر می‌کند.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -