انهار
انهار
مطالب خواندنی

چگونه با زن شوهر دار محرم شوم؟

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال با عرض سلام؛ بنده در فضای مجازی با خانمی متأهل آشنا شدم، و بعد از مدتی عاشق هم و بهم علاقه مند شدیم؛ شدت وابستگی و علاقه دو طرفه ما با هم مانع از قطع ارتباط میشود، او مرا به عنوان عشق دوم خود پذیرفته و راهی هم برای جدائیمان با وجود این شدت علاقه وجود ندارد و باید حتماً این ارتباط را داشته باشیم، و راه برگشت یعنی جدایی از هم نداریم؛ البته هیچوقت بنده راضی نیستم که به خاطر من ذره ای از احساس و ارتباطش با شوهرش کم شود و باعث برهم زدن زندگیشان شوم، راهنمائی کنید که چه راهی یا صیغه ای وجود دارد که ما فقط در فضای مجازی ارتباطی در حد الفاظ عاشقانه و دادن عکس به یکدیگر مجاز باشیم؟
مرجع تقلید: سایر مراجع
 
جواب: سلام علیکم؛ پناه بر خدا. پناه بر خدا از چنین افکار و رفتار.
چطور با وجود اینهمه علم و آگاهی و بالا رفتن میزان معلومات و اطلاعات عمومی دینی! شما به قبح چنین افکاری پی نبرده اید و خود را به ارتباط داشتن با نامحرم و زن شوهردار قانع کرده اید؟
از نظر شرع مقدس اسلام، هر گونه ارتباط با نامحرم، چه ارتباط مستقیم یا چه غیر مستقیم، حتّی اگر با قصد لذت (جنسی) هم نباشد با خوف فتنه و ترس افتادن به گناه؛ جایز نیست و حرام هست و اشکال دارد چه برسد به اینکه شما با قصد لذّت و دادن عکس به یکدیگر و بیان الفاظ عاشقانه با یکدیگر به این ارتباط معصیتبار آلوده شده اید.
ارتباط با زن شوهر دار از گناهانی است که عقوبت سنگینی را در پی دارد. این گناه؛ مانند لجن زار متعفنی است که هرگاه کسی در آن فرو رفت بوی تعفنش مشام فرشتگان و اولیاء خدا را آزار میدهد و سبب نفرینشان میشود و نفرین آنها نیز سبب نکبت و وزر و وبال اولاً برای خود شما دو فرد آلوده به گناه و ثانیاً برای جامعه ای که امثال شما را نهی از منکر نمیکنند میگردد. در حدیث آمده: «...ما ظهر الربا والزنا في قرية إلا أذن الله بإهلاكها...» زنا و ربا در مردم و اهل منطقه ای ظاهر نمیشود مگر اینکه خداوند به ملائکه عذاب اجازه هلاکت آن قوم را میدهد...
آیا واقعاً شما از زشتی و قبح این گناه اطلاع ندارید؟ آیا شما اگر ازدواج کنید - و غیرت داشته باشید - چنین اجازه ای را میدهید که کسی با همسر شما چنین رابطه ای در فضای مجازی داشته باشد؟ مطابق با معارف اسلام هر دو نفر شما گناهکار و خیانت کار محسوب میشوید. در گناهتان که شکی نیست. در خیانتتان نیز شکی نمیباشد هم خیانت آن زن شوهر دار به شوهرش و ناموس مردم و هم خیانت شما به ناموس مردم و زحمات انبیاء عظام و خون اولیاء خداوند و شهداء اسلام که برای طهارت و پاکی و پاکیزگی جامعه از گناه و روابط نامشروع جان فشانی کرده اند. از افکار سخیف و گناه ذهن و تصورات شیطانی که دارید توبه و استغفار کنید و به خداوند پناه ببرید و دامن و روح و روان خود را به گناه؛ خصوصاً چنین گناهانی آلوده نسازید. یاحقّ.

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

ویژه نامه ماه مبارک رمضان




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -