انهار
انهار
مطالب خواندنی

آيةالله العظمی سيستاني (مدّظلّه؛ از هدهد تا داعش

بزرگ نمایی کوچک نمایی

به نجف كه سفر مي كنيد... در منطقه اي بسيار ساده، خانه اي كوچك وجود دارد كه مردي را در خود جاى داده است كه جهانيان را مجبور به احترام به خود كرده است.

در نجف انسان به اين حقيقت پى ميبرد كه آسمانخراشها، تكنولوژي و امكانات انسانهاى بزرگ را نميسازد بلكه انسانهاي بزرگ همه آنها را با بزرگي خودبه تسخير در مي آورد.
براستي چه موضوع مبهمي است كه شخصي در سن ٨٣ سالگي بدون داشتن پايينترين امكانات، سخن سردمداران مدعي جهان را به زبان آورده و در اكثر اوقات از آنان پيشي مي گيرد...
براستي آيا دروس حوزوي مخصوصا فقه انسان را به صورتي پرورش ميدهد كه از خانه نشيني جهان را تحت تاثير قرار دهيد!
حال با همه اين دلمشغول ها موضوعي كه مرا شگفت زده ميكند توجه ايشان به راه اندازي شبكه ماهواره اي است.
پس از تغيير نظام حكومتى در عراق، شاهد تاسيس شبكه هاي متعدد ماهواره اى بوديم. با بررسى اين شبكه ها متوجه اين مي شويم كه شبكه ها با نيت تبليغ براي حزب يا اشخاص تاسيس شده اند. بالاترين كارايي شبكه ها در زمان انتخابات عراق است؛ يك كمپين انتخاباتي به روش ماهواره اي.
حال آيت الله سيستاني از خانه اي در نجف به فكر تربيت نسلي مي افتد كه آينده سازان عراق باشند.
درايت و دور انديشي ايشان جايي وضوح دارد كه دستور به راه اندازي شبكه ماهواره اي براي كودك و نوجوان را مي دهد؛ شبكه ماهواره اي به نام هدهد.
شايد مخاطبان اين شبكه نيز ندانند كه اين شبكه وابسته به ايشان باشد چون در هيچيك از برنامه هاى شبكه نامي از آيت الله سيستاني وجود ندارد.
شبكه هدهد عربي به عنوان اولين شبكه كودك و نوجوان شيعي توانسته بسياري از كودكان را در جهان عرب تحت پوشش خود قرار دهد و جالبتر اينكه اين شبكه با سياستگذاري دقيق كه قطعا با رهنمودهاي ايشان بوده پا را فراتر گذاشته و كودكان غير شيعي را مجذوب خود كرده است، تا جايي كه مركز پژوهشهاي دانشگاه الرياض آن را خطرناكترين شبكه شيعي معرفي مي كند.
حال پس از راه اندازي شبكه هدهد عربي، ايشان دستور به راه اندازي شبكه هدهد فارسي مي دهد...
(همچنین) فتواي جهاد كفايي آيت الله تمامي معادلات سياسي منطقه را به هم زد؛ فتوايي كه سردمداران سياسي جهان را بهت زده نمود و موسسه هاي پژوهشي جهان را تحت تاثير خود قرار داد. 
تربيت نسل آينده تا مواجهه با سياستمدران بزرگ جهان كاري است كه از بزرگمردي به نام آيت الله سيستاني در قرن ٢١ ديديم...

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -