انهار
انهار
مطالب خواندنی

متن خیر مقدم ملت ایران به امام خمینی (ره)

بزرگ نمایی کوچک نمایی
زمانى كه اعلام شد هواپیماى امام در آسمان تهران است پنجاه تن از جوانان كه لباس‌هاى متحدالشكلى بر تن داشتند شروع به خواندن سرود«خمینى اى امام» نمودند.
در سالن فرودگاه محل‌هایى براى برگزیدگان اقشار مختلف و رهبران گروه‌هاى سیاسى در نظر گرفته شده بود كه قرار بود  پس از ورود به سالن از امام استقبال نمایند، اما هجوم بیش از یك صد خبرنگار خارجى و تعداد زیادى خبرنگار داخلى براى تهیه‌ى گزارش، برنامه‌هاى پیش‌بینى شده در سالن را به هم مى‌زد.
120 خط تلفن در سالن جهت مخابره خبر به داخل و خارج براى خبرنگاران در نظر گرفته شده بود كه هجوم لحظه لحظه آنان براى مخابره‌ى اخبار، ترافیك شدیدى را به وجود آورد.
مراسم استقبال از امام با خواندن آیاتى از قرآن مجید آغاز شد. و سپس یكى از دانشجویان باخواندن متنى كه توسط آیت‌الله مطهرى نوشته شده بود [1] ورود حضرت امام رهبر انقلاب ملت ایران را شادباش مى‌گفت:
بسم الله الرحمن الرحیم
جاء الحق و زهق الباطلُ، اِن الباطل كان زهوقآ اَلا اِنِّ حزب الله هم الغالبون
اى روح خدا و اى ابراهیم بت‌شكن اسلام و اى بنده پاكباز حق و اى جان عزیز ملت ایران !
به عرض برسانم كه:
رواق منظر چشم من آشیانه‌ى توست
كرم نما و فرود آ كه خانه، خانه‌ى توست
ملت ایران چه چیزى از جان عزیزتر دارد كه نثار مقدم فرخنده رهبر فداكار و روشن‌بینش نماید و چه ثنایى بالاتر از این سراغ دارد كه او را بنده پاكباز حق بخواند.
اى بنده پاكباز خدا! اى مسلمان محمدى! اى شیعه صادق! اى آیت خدا!
ملت ایران در شخصیت شما و از تجربه زندگى شما بالاخص در شانزده سال اخیر زعامت امت كه به شما سپرده شد، مصداق عینى وعده خدا به رزمندگان و پویندگان راهش را مشاهده مى‌كند كه اگر به یارى خدا بشتابید به یارى شما مى‌شتابد و شما را ثابت‌قدم نگاه مى‌دارد و هركسى از آن خدا باشد، خدا از آن اوست. هجرت شما از وطن عزیز در چهارده سال پیش تحت فشار و اجبار سمبل‌هاى استبداد و استعمار، یادآور هجرت جد مكرّم‌تان رسول خدا(ص) و یاران بزرگوار اوست كه به گناه خواستارى جامعه توحیدى از شهر و دیار خود رانده شدند. (الذین اُخرجوا من دیارهم بغیر حق الاان یقولوا ر بنا الله) و بازگشت امروزتان یادآور فتح مبین و عظیم مكه است كه سمبل‌هاى زر و زور و بت‌هاى فلزى و گوشتى یكى پس از دیگرى از مقر حكم‌رانى به زیر آورده شدند و حكومت خدایى جایگزین حكومت طاغوتى گردید. «لقد صدق اللهُ الرؤیا بالحق لتدخلن المسجد الحرام اِن شاء اللهُ آمنین»
ملت ایران، جان بركف در انتظار فرمان رهبر عظیم‌الشأن خویش است و تا برقرارى جامعه توحیدى، جامعه‌اى كه در آن، انسان از قید بندگى انسان آزاد باشد و بهره‌كشى انسان از انسان ملغى گردد و از ناهموارى‌ها و نابرابرى‌هاى مصنوعى اثرى نماند و بت‌هاى سیاسى، اقتصادى و اجتماعى یكسره سرنگون گردند و مساوات، برابرى و برادرى به معنى واقعى كلمه برقرار شود و آثار استبداد 2500 ساله و استعمار 400 ساله محو گردد و در یك كلمه، بندگى از آن خدا و حكومت الهى باشد، از پاى نخواهد نشست. جاى چندین هزار شهید، شهیدان پانزده ساله اخیر كه حركت انقلاب مقدس اسلامى ما را با خون خود سرعت بخشیدند خالى است كه بازگشت مظفرانه رهبر خود و شكوفه‌هاى به ثمر رسیده نهال انقلاب را به چشم خود ببینند. اگر امروز در میان ما نیستند ارواح پاك‌شان ناظر و شاهد خواهد بود. والسلام علیك و على الارواح التى حلت بفنائك و رحمة الله و بركاته.
برقرارباد جامعه‌ى توحیدى و جمهورى اسلامى به رهبرى امام خمینى.»
[1] .سیرى در زندگى استاد مطهرى، انتشارات صدرا، چاپ چهارم 1376، ص  129
منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

 




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -