کد7180
آدرس/نام فایل
عنوانحجاب از ديدگاه دانشمندان کشورهاي مختلف
محتوا

دکتر «نوابخش»، پژوهشگر، محقق و استاد دانشگاه مي‏گويد: در ديدگاه غرب، زن تا زماني مورد احترام است که در چارچوب خواسته‏ هاي نظام سرمايه‏ داري نقش‏ آفرين باشد؛ در غير اين صورت، از چرخه تعاملات جامعه بيرون مي‌شود و اعتبار خود را در جامعه از دست مي‌دهد.

يکي از زنان نويسنده آمريکايي در کتاب خود به نام «ارتجاع» اين مطلب را پذيرفته، مي‏گويد: «من به عنوان يک فمينيست اعلام مي‏کنم که جامعه آمريکا هيچ‌گاه مثل امروز آزاد نبوده، و در عين حال هيچ وقت خود را مثل امروز تا اين حد نگون‏بخت نمي‏ديده است. اين بدان معنا است که آزادي به او انديشه و تفکّر صحيح را نياموخته است.» وي در جاي ديگري از کتاب خود مي‏افزايد: «اما با وارد شدن حجاب به عرصه زندگي، معيار‏هايي مثل مادر بودن، احترام و حتي مفهوم خانواده و عفاف را درک کرديم.»

پروفسور روژه گارودي، از متفکران فرانسوي، مي‌گويد: ممنوعيت حجاب براي مسلمانان فرانسوي نتيجه تبليغات مسموم آمريکا و صهيونيسم بر ضد اسلام است. وي مي‏افزايد: امروز، جنگ بر ضد تروريسم به وسيله‏ اي براي تضعيف اسلام در جهان تبديل شده و آمريکا و رژيم صهيونيستي سعي دارند چهره اسلام را بروي جهانيان، بسيار خشن جلوه دهند.

گارودي ممنوعيت حجاب در فرانسه را اقدامي غير‌دموکراتيک شمرده، مي‏گويد: حجاب يکي از اصول بنيادي و ارزشي به حساب مي‏آيد.

آلما و ليلي هر دو دختر وکيل «لوي» که يک يهودي است، اسلام آورده و به دليل حفظ حجاب خود از مدرسه اخراج شده‏ اند. اين دو خواهر که بر حفظ حجاب خود اصرار دارند، مي‏گويند به هيچ قيمتي حاضر نيستند دست از حجابشان بردارند. حجاب، يکي از دستورات قرآن است که ارزش اخلاقي زن در جامعه را تعيين مي‏کند. حجاب، نشانگر پاکيزه بودن، رستگاري و آلوده نبودن زن است.»

خانم «هنولا ناکاتا» نويسنده ژاپني مي‏گويد: «اسلام آوردن براي من يک آزمايش بسيار بزرگ بود. همکاران، دوستان و نزديکانم با من بدرفتاري نموده و علاوه بر آن اهانت بسياري کردند و حتي با من قطع رابطه نمودند. اما پس از مدّتي، پايداري من در حفظ حجاب، باعث پيروزي‌ام بر همه اين ناسازگاري‏ها شد و همه آن‌ها از در صلح با من وارد گشته‏ اند. تحمل من در برابر اين آزمايش باعث شد تا خداوند همه اين‌ها را به من بازگرداند.

خانم ناکاتا در باره احساس خود از داشتن حجاب مي‏گويد: «با داشتن حجاب بود که من انسانيت و ارزش زنانگي را احساس کردم. حجاب به من ‏آموخت که از دسترس بيگانگان دور بمانم. امروزه به ‏ويژه در بين جوانان، گرايش روزافزون به حجاب ديده مي‌شود که نشانه رشد اسلام نيز مي‏باشد. تا من زنده هستم، براي اسلام و حجاب تبليغ خواهم کرد؛ چون حجاب مايه آرامش و آسايش در جامعه مي‏باشد.»

«ميشل لالان» کشيش فرانسوي مي‏گويد: «من به عنوان يک مسيحي مطمئن هستم که حجاب مسلمانان همچون يک ارزش معنوي بايد آزاد باشد و جايگاه مناسب خود را در ميان جامعه داشته باشد».

خانم «رَجنَر اختر» سميناري را به نام «انديشه پيرامون حجاب اسلامي» در لندن برگزار نمود. وي مي‏گويد: «من اين سمينار را تشکيل دادم تا از خانم‏هاي محجبه و موضوع حجاب دفاع کنم و حجاب در کشورم آزاد باشد.» او مي‏افزايد: «حجاب به نفع ما و کشور ماست. بايد چنين سمينار‏هايي را در شهر‏هاي مختلف کشور تشکيل داد تا حجاب را به همه معرفي و آن را تبيين کند که همه بدانند حجاب بلکه به نفع مردم، جامعه و کشور است.»

خانم «ايوان ردلي» نويسنده و خبرنگار معروف انگليسي که اسلام آورده و محجبه شده است، مي‏گويد: «حجاب در زندگي و حفظ امنيتم نقش بسيار بزرگي را ايفا نمود و من با پناه آوردن به حجاب، خود را در امنيت احساس مي‏کنم.»

صفحه والددختران؛ هشدار, 5744
نوع محتوا
کلیدواژه ها
شرح مختصر
کاربر2
تاریخ ایجاد0000/00/00
تاریخ ویرایش2013/08/11