کد358
آدرس/نام فایل
عنواندیدن فیلم های مبتذل
محتوا
آرشیو سوالات احکام
«دیدن صحنه های مبتذل»
سؤال: آیا دیدن صحنه های سکس که نمیشناسی گناه دارد؟
پاسخ:در صورتی که مهیج شهوت باشد قطعا حرام است و در غیر اینصورت برای مومن دیدن چنین صحنه هایی شایسته نیست.
*****
سؤال: من پسری هستم 18 ساله با علاقه ی شدید به فیلم های خارجی می خواستم بدانم که آیا دیدن فیلمهای خارجی که در بعضی مواقع دارای صحنه های مستهجن است فقط برای تماشای فیلم و نه به قصد لذت بردن آیا اشکال دارد؟و همچنین فیلمهایی که ضد اسلام هستند دیدنشان اشکال دارد؟
پاسخ:دیدن فیلم های خارجی که زنان و دختران در آن بدون حجاب ظاهر می شوند در دو صورت دارای اشکال است:
1) در صورتی که دارای صحنه های مستهجن باشند.
2) در صورتی که به قصد لذت باشد یا انسان از دیدن آنها ناخودآگاه لذت می برد یا لااقل مشکوک است. (یعنی انسان در شرعی بودن آن شک داشته باشد).و دیدن فیلم هایی که ضد اسلام است یقینا حرام است مگر اینکه بیننده فیلم تخصص در معارف اسلام و روانشناسی دینی داشته باشد و تحت تأثیر آنها قرار نگیرد یا بخواهد علیه مطالب و آموزه های فیلم اقدامات عملی داشته باشد.
*****
سؤال: اگرکسی با دیدن فیلمی مبتذل یا شنیدن حرفی عاشقانه یا فکر کردن به عمل زناشویی مایعی از اوخارج شود چه حکمی دارد؟
پاسخ:اولا دیدن فیلم مبتذل حرام است و گفتار و افکار نامشروع دل را تاریک و سیاه می کند و مؤمنین باید همه این موارد را ترک کنند، در هر صورت اگر از وی مایعی با شهوت و جستن خارج شود و بدن سست شود آن مایع حکم منی دارد و آن شخص جنب شده و باید غسل کند.
*****
سوال: اگر یک تصویر ی از یک فیلم را دیدیم و یک حالت سستی ایجاد شد و زود برطرف شد آیا غسل جنابت واجب شده است یه خیر ؟
پاسخ: زمانی که منی از کسی خارج نشود غسل ندارد و اگر کسی شک در خروج منی داشته باشد باز هم تکلیفی ندارد
*****
سؤال:دیدن فیلم سکسی برای افراد متاهل حرام است
پاسخ: به طور کلی هر صحنه زشت و مستهجن برای افراد متأهل یا مجرد حرام است و شایسته نیست در حالی که عده ای بر سر هوای دیدن چهره محبوب و معشوق دلها حضرت صاحب الزمان رادارند کسی چشم خود را چنین آلوده کند.
*****
سؤال:آیا دیدن فیلمهای مبتذل ماهواره توسط زن و شوهر جهت یادگیری بعضی حرکات و به قصد آموزش نه شهوت به طوریکه بتوانند رابطه جنسی خود را از تکراری بودن خارج کنند از نظر شرعی ایراد دارد؟آیا خیر و برکت اززندگی میرود؟
پاسخ: دیدن چنین تصاویری هم خیر و برکت راحتما و یقینا از بین می برد و هم به طور کلی هر صحنه زشت و مستهجن برای افراد متأهل یا مجرد حرام است و شایسته نیست در حالی که عده ای در سر، هوای دیدن چهره محبوب ومعشوق دلها حضرت صاحب الزمان رادارند کسی چشم خود را چنین آلوده کند. گفتن شبی به مهدی از تو نگاه خواهم گفتا که من هم از تو ترک گناه خواهم
*****
سؤال:دیدن عکس ها ی مستهجن خارجیان غیرمسلمان چه حکمی دارد.
پاسخ: پسرم اولا چه ضرورتی برای این کارهست؟ ثانیا آیا می دانید که طبق آمار , میلیونها عکس و فیلم مبتذل از طرف دشمنان اسلام برای فریب و سرگرم ساختن جوانانمان, به راحتی در دسترس قرار گرفته است؟ ثالثاشما به جای سرگرم شدن به اینگونه کارهای حرام بهتر نیست که به کاری مشغول شوید که هم در شأن یک جوان رشید ایرانی و هم در شأن یک مومن شیفته اهل بیت خصوصا امام زمان علیهم السلام باشد.به شما چند توصیه می شود: 1) مشغول به کار آبرومند و مفید شوید (اگر محصل نیستید) 2- ترک گناهان. 3- نمازهایتان خصوصا نماز صبح را اول وقت بخوانید. 4- احترام و عزت والدین را حفظ کنید. 5) در اول روز سوره یاسین و در اول شب سوره واقعه را تلاوت نمایید.
صفحه والد
نوع محتوا
کلیدواژه ها
شرح مختصر
کاربر
تاریخ ایجاد
تاریخ ویرایش