کد26696
آدرس/نام فایل
عنوانحکم خطبه عقد تلگرامی مرجع تقلید: آیةالله العظمی مکارم شیرازی
محتوا
سوال عرص سلام و وقت بخیر.من یک خطایی کردم سال گذشته و توی یک گروه تلگرامی به شوخی و نفهمیده و ندونسته از سر شوخی گفتیم با یک اقا پسری ازدواج کنیم!که خب یک نفر شیطنت کرد و متن خطبه واقعی خوند و ما تایپ کردیم بله.و من تازه شک کردم که نکنه واقعی شده باشه اون خطبه و من واقعا زن یک نفر که شناختی ندارم روش شده باشم!و فکر این داره دیوانم میکنه که نکنه مشکلی برای ازدواجم در اینده پیش بیاره و بچه هام حتی حکم زنا زاده پیدا کنن..... از این اشتباه بی نهایت شرمنده و خجالت زده هستم و نمیدونم چیکار بکنم چطوری جبرانش بکنم. هرچقدر هم مطالعه میکنم که ظاهرا عقد باطل بوده ولی بخاطر وسواس فکریم باز میترسم که نکنه واقعی باشه.خواهش میکنم کمکم کنین.من یک خانم ۲۱ سالم هست. ممنون از شما.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
جواب: بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله
وقت شما به خیر و برکت و سعادت
با تشکر از حُسن اعتمادتان به سایت انهار.
بزرگوار. البته مطابق با فتوای حضرت آیةالله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه) صیغه عقد ازدواج (دایم یا موقت) باید حضوری باشد.
و البته مطابق با آنچه شما در متن سؤالتان آورده اید اصلاً و اساساً عقدتان حتی مطابق با فتوای مراجع عظامی که عقد تلفنی و غیرحضوری و تلگرامی را صحیح می دانند نیز صحیح نیست زیرا شما قصد جدی بر ازدواج نداشته اید و به قول خودتان به شوخی گفته اید و چنین عقدی باطل هست و ازدواج منعقد نشده است و سبب محرمیت نمی شود و ازدواجتان اشکالی ندارد.  یاحقّ.

صفحه والدازدواج و زناشویی, 5380
نوع محتواآرشیو سوال
کلیدواژه ها
شرح مختصر
کاربر2
تاریخ ایجاد
تاریخ ویرایش2019/01/04