کد26507
آدرس/نام فایل
عنوانحکم خیانت زنم مرجع تقلید: آیةالله بهجت
محتوا
سوال با سلام و عرض ادب خدمت شما
من حدود 2 سال است که ازدواج کردم با خانمی که قبلا یکبار طلاق گرفته بودن ( و حدود 5 سال از من بزرگتر هستن ) من 29 سال دارم.
البته باید بگم که از ازدواج قبلی ایشون خانواده خودم هیچ اطلاعی ندارند.
من 6 ماه بعد ازدواجمون متوجه شدم خانمم قبلا با آقایی دوست بوده و این رابطه نمیدونم چه قدر طول کشیده ولی بعد از فهمیدن این موضوع خیلی ناراحت هستم و یکبار هم باهاش بحثم شد و گفتم قضیرو بهش ولی کتمان کرد ولی من مطمئن هستم که این قضیه درست هست.
حتی این قضیرم فهمیدم که خانمم با اون آقا زیر یه سقف تنها بودن و خیلی رنج میبرم از این موضوع و نمیدونم چیکار باید بکنم ولی میدونم این مسئله داره اذیتم میکنه هی فکر میکنم آیا با هم رابطه چه طوری داشتن و ازین حرف ها ........ .
من همه چیزشو قبول کردم جدا شدنشو چند سال بزرگتر بودنشو و حتی به خانوادمم همون طور که گفتم از جداییش حرفی نزدم که نکنه با ازدواجمون مخالفتی بشه،
بعد از فهمیدن این قضیه بهش بدبین شدم نمیتونم ساده بهش اعتماد کنم حتی فکر میکنم قضیه طلاقشم شاید بهم راست نگفته باشه ( علت طلاق منظورم ) لطفا یه راحنمایی کنین بهم ، من فکر میکنم اگه به رابطش و کارایی که انجام داده اقرار کنه شاید بتونم بازم تو زندگی بهش اعتماد کنم.
ممنون میشم اگه راهی جلو پام بذارین .
اجرتون با خدا.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی بهجت(قدّس سرّه)
 
جواب: سلام علیکم؛بسم الله الرحمن الرحیم السلام علی عبادالله الصالحین نماز و روزه و عبادات قبول
بزرگوار با وجود اینکه این سامانه فقط پاسخگوی احکام کوتاه شرعی هست و مشاوره ندارد ولی به خاطر رضای خداوند متعال و خدمت به بندگان خدا استثنائاً این مشاوره را پاسخگو شدم
اگر واقعاً از ایشان دلیل خاص و محکم و قطعی برخلاف رفتارش ندارید و فقط صرفاً ظنّ و گمان ولو ظنّ و گمان قوی باشد دارید شرعاً و مطابق با اصول اسلام نباید به ظنّ و گمان اعتنا بکنید و باید حتماً نسبت به ظنّ و گمان بی اعتنا شوید
همانگونه که ایثار کردید و با وجود سن کمتری که شما از ایشان دارید و اینکه ایشان را که زنی مطلقه بوده و به زنی گرفته‌اید مردانگی کنید و اگر خلاف مبین از ایشان سراغ ندارید اغماض کنید و از زندگانی ایمانی خودتان را با ایشان محکم کنید و سایه مردانگی خودتان را بالای سرشان نگه دارید.
برادرم آنچه که در آخر پیام تان نوشته اید که ایشان اقرار بکند به خلافی که احتمالاً دارد شما راحت‌تر می‌توانید با ایشان کنار بیایید و به ایشان اعتماد به کنید؛ خود واداشتن ایشان به اقرار شرعاً جایز نیست و حرام است.
شما سعی بفرمایید که آنچه یک زن از مرد انتظار دارد را شما برآورده کنید قطعا و حتما ایشان به شما خیانت نمی‌کند و به کسی رو نمی‌آورد و آنچه زن از مرد انتظار دارد این هست که مرد به او اعتماد کند و به او محبت کند و او را نوازش کند و با اخلاق خوب با او مماشات کند و مخارج او را تامین کند و آنچه وظیفه شرعی روابط بین زن و شوهر هست را مرد رعایت کند تا ایشان خواسته هایش در تأمین کامل باشد
بزرگوار هیچ چیز به اندازه محبت نمی تواند زندگی را شیرین کند زیرا آمده است که از محبت خارها گل میشود موفق باشید یا الله
صفحه والدمتفرقه, 5758
نوع محتواآرشیو سوال
کلیدواژه ها
شرح مختصر
کاربر2
تاریخ ایجاد
تاریخ ویرایش2018/06/03