نصایحی پدرانه و دلسوزانه به پسران

بزرگ نمایی کوچک نمایی

پسران عزیزم؛ تقاضا دارم از نصایح  پدرانه و دلسوزانه ام رنجیده نشوید؛ خودتان حتماً خوب میدانید که ارتباط بانامحرم و جنس مخالف، خلاف عقل، منطق و شرع و عبور از خطّ قرمز دین و موجب معصیت و سبک کردن گوهر عفت و پاکدامنی است.

البته از برخی از پسران عزیزی که موجب اینگونه روابط نامناسب در جامعه دینی ایران و مهد شیعه و شهیدان میشوید و موجب به هم خوردن نظم معنوی کشور می گردید جای گله است!!!

کشور ما کشور شیعه و أم القرای جهان اسلام و مهد شهیدان است. در هیچ کجای عالم و دنیا نورانیت کشور ما وجود نداشته و اکنون هم نیز وجود ندارد.

در بسیاری از کشورهای اسلامی خصوصاً کشورهای شیعه؛ به خدا پیوستگانی وجود دارند که جان شیرینشان را فدای عزت و سربلندی کشور و دین و ایمانشان می کنند و حاضر نیستند برای لحظه ای طوق بندگی اجانب و بیگانگان و شیطان و نفس أماره و گناه ارتباط با نامحرم را به گردن بیندازند ولی در کشور عزیزمان «ایران» چنین اسطوره هایی زیادتر از سایر مناطق اسلامی هست.

قبل از انقلاب اسلامی ایران، فساد و فحشا در کشورمان با مدیریت بیگانگان جامعه را آلوده ساخته بود ولی با پیروزی انقلاب مقدّسمان، ارتباطهای های نامناسب و منکرات یکباره به فراموشی سپرده شد و جوانان عزیزمان دور از هوی و هوس؛ به سر عشق خدا و علاقه به مولایشان صاحب الزمان علیه السلام و یوسف پیامبر پیدا کردند و حماسه های عزّت و عفّت آفریدند و دفاع 8 ساله به برکت همین پاکدامنی ها انجام شد.

دشمن که با تحمّل شکستهای مفتضحانه! سرّ قدرت و ابهت کشورمان را در عفّت و پاکی و پاکدامنی جوانانمان دانست پاکدامنی ملّت بویژه جوانانمان را نشانه گرفت و بی بندوباری و ارتباط های نامشروع را در کشورمان دامن زد و شبیخون فرهنگی هوی و هوس و شهوت طلبی را در بین جوانان ضعیف و سست عنصر رواج داد بطوری که امروزه متأسفانه دامن برخی از پسران و دختران عزیزانمان به گناه آلوده شده و متأسفانه برخی از جوانان ضعیف الإیمان در مقابل دعوت دشمنان تسلیم گناه و بی بند و باری شدند و با مدیریت سوء دشمنان؛ کشور ما را که مهد ایمان و پاکدامنی بود به گناه بی عفّتی و ناپاکی آلوده کردند.

پسران عزیزم؛ ارتباط با نامحرم دور از وزانت عقلی و شرعی و اخلاقی هست و گپ و گفتگو و خلوت با نامحرم، همه و همه خلاف عقل و شرع هست!

با وجود اینکه در این زمان که اوج چنین فساد و گناه و تباهی است پسران زیادی در مقابل شهوت و گناه و فریبکاری هوسرانان سر تسلیم فرومی آورند و خود را حقیر و خوار و کوچک می کنند! اما پسران خوب زیادی وجود دارند که سر بر عرش می سایند و هر چند در زمین زندگی می کنند اما آسمانی اند و هرچند زمینه جهنمی شدن برایشان وجود دارد اما بهشتی اند!! و هر چند لانه ها و دخمه ها و خلوت های فساد و گناه برایشان وجود دارد اما کبوترهای حرم خداوندند وعماّل بیگناه الهی در روی زمین هستند.

پسرانی هستند که با وجود انکه مجرّدند و نیاز جنسی هم دارند و علاقمند به داشتن مونس و انیس و شریک زندگی هستند اما چون فعلاً ازدواج برایشان مقدر نشده، پاکدامنی پیشه می کنند و دامن بی عفتی آلوده نمیکنند.

پسرانی هستند که حاضرند بمیرند اما آلوده به گناه به هر قیمتی هرگز!!!

عزیزانم تلاش کنید موجب دلخوری آقا امام زمان و اولیاء دین (علیهم السلام) و خیانت به خون شهدا و زحمات وارستگان و عفّت پیشگان نشوید و لباس عزّت بخش و سفید و نورانی بندگی خدا را به تن کنید و به جای آنکه چشمتان به چهره نامحرمان دوخته شود، به گنبدها و گلدسته های حرم اولیاء دین (علیهم السلام) و گنبد سبز جمکران و چهره مؤمنین و تقوا پیشگان بیفتد و به جای آنکه به کلمات مهیّج هوس و شهوت در پیامک و... دوخته شود به صفحات نورانی قرآن دوخته شود. تقوا پیشه کنید و گوهر عفت به رایگان هدر ندهید و به سوی خدا در پرواز باشید. بندگی خدا افتخار و اطاعت شیطان ننگ و ذلت هر انسان است.

امام صادق (علیه السلام) میفرماید: «القلب حرم الله فلا تسکن حرم الله غیر الله» یعنی دل حرم و جایگاه خداست و نباید حرم خدا را به غیر خدا بدهید. بنابراین تلاش کنید دل خود فقط حرم خدا قرار دهید.

در حدیث قدسی آمده است: «من طلبنی وجدنی ومن وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی ومن احبنی عشقنی و من عشقنی عشقته...» هرکس مرا طلب کند می یابد، و کسیکه مرا بیابد می شناسد، و کسیکه مرا بشناسد دوستم خواهد داشت، و کسیکه دوستم بدارد عاشقم می شود و کسیکه عاشقم شد، عاشقش می شوم...

سعی کنید به جای اینکه وقت صرف اشتباه و گناه میشود به خدا عشق بورزیم و منتظر کسی باشید که خدا برای ازدواج در تقدیراتش مقدّر و روزی میکند، و حقیقتاً و واقعاً اگر همه ما به خدای سبحان ارادت و علاقه داشته باشیم و خواهان انس و ارتباط با حضرتش باشیم خدای سبحان معشوق ما می شود و ما بی قرار خدا میشویم و خدا هم زندگی خوب و ازدواجی آبرومند نصیب خواهد فرمود.

بیقرار غیر خدا نشوید و کاری کنید که با ترک گناه بوی خدا بدهید و بوی بهشت را استشمام کنید. دعا می کنم خدای سبحان همه ما را به خود وابسته سازد و ما فقط اهل انس و ارتباط  و عشق با خدای مهربان باشیم.


  

پاسخ به احکام شرعی