با گناه خودارضایی و کفاره آن چکنم

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال من دختر18ساله ای هستم که تاحالا نمیدونستم ک خودارضایی باعث باطل شدن روزه میشه واقعا با این سنم نمیدونستم چیه و دارم چیکار میکنم بعد این که متوجه شدم واقعا کنار گذاشتم خوب این درسته این همه درباره همه چی صحبت میشه تومدرسه تو تلوزیون ولی همینو نمیگن تا جوونا روشن شن؟
الان سه روزهمینطوری گذشته ومن برای این سه روز باید 180 روز روزه بگیرمو 180 تا فقیرو سیر کنم؟ واقعا که واسه یه ایدز میان مسائل جنسی رو تا آخر مطرح میکنن حالا اینارو نمیگن حالا من باید چیکار کنم حالا این دینو حالا حالاها نمیتونم بدم چون به بابام نمیتونم بگم باید صبر کنم تا خودم شاغل بشم تا کسی این فاجعه رو متوجه نشه که من ناخواسته گناه کبیره کردم درباره قضیه خود ارضایی پسرا هم خیلی خوب توضیح داده شده ولی نمیدونم واسه دخترا چرا نشده؟ راهنماییم کنید.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)

جواب دخترم درسته که گناه خودارضائی را انجام میداده اید ولی معلوم نیست حتما رطوبتی که از شما خارج شده منی باشد و روزه شما را باطل کرده باشد لذا اگر در این زمینه شک داشته باشید مشکلی برایتان حتماً ایجاد نشده است چون:
هر رطوبتی که در خواب، یا خواندن مطالب مهیّج شهوت، یا تحریک شدن، یا تصورات جنسی، یا دیدن فیلم ها و عکس های مبتذل، یا نعوذبالله «استمنا»، و بازی با خود یا دیدن جنس مخالف؛ ولو با لذت جنسی خارج شود نجس و منی نیست و غسل ندارد.
فقط رطوبتی نجس و منی است که با شهوت (یعنی در اوج لذت جنسی) خارج شود (اوج لذّت جنسی یعنی زمانی که شخص ارضاء شود و به ارگاسم برسد).
بنابراین اگر شک دارید که رطوبت با لذّت جنسی خارج شده و یا با شهوت و در اوج لذت جنسی خارج گردیده یا اصلاً رطوبتی نباشد، بازهم تکلیفی ندارید و منی محسوب نمی شود و غسل ندارد. و رطوبتی که منی محسوب نشود وضو را باطل نمی کند و موجب بطلان نماز و روزه نمیگردد. یاحقّ.



  

پاسخ به احکام شرعی