آمیزش از پشت (مرجع تقلید آیةالله بهجت)

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال 1- اگر همسرراضی باشد آیا آمیزش با او از پشت حرام است؟
2- آیا اگر تا ختنه گاه وارد شود غسل واجب مشود؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی بهجت(قدّس سرّه)
جواب 1- اگر راضی باشد بازهم کراهت شدید دارد.
2- غسل واجب می شود.
*****
نزدیکی با همسر از پشت عملي غير طبيعي است و از نظر علمی و پزشکي نيز ثابت شده که اين عمل پرخطر و موجب آسيبهاي جسماني برای زن است. در قوانين مجازاتهاي اسلامي آمده: اگر مردي همسرش را مجبور به این عمل کند! زن مي تواند از شوهر خود شکايت کند.
پزشکان گفته اند: دستگاه گوارشي داراي دو نوع اسفنکتر sphincter می باشد:
1- اسفنکتر داخلي و غير ارادي؛ که دريچه ورودي غذا به معده و خروج آن مي باشد.
2- اسفنکتر خارجي؛ که ارادي است و وقتي که غذا بلعيده مي شود از طريق مري پايين آمده و به سمت معده مي رود.
زماني که شخصی احساس کند که نياز به خروج مدفوع از دريچه مقعد را دارد اين همان زماني است که اسفنکتر داخلي 1 باز شده و همانطور که گفته شد غير ارادي است. اما عمل باز کردن دريچه مقعد ( اسفنکتر خارجي) و در کل دفع مدفوع؛ ارادي است و دست خود شخص مي باشد و زماني که شخص احساس نياز به اجابت مزاج کرد و خود را نگه میدارد تا به محل مناسب برسد و سپس به اراده خود باعث خارج شدن مدفوعش مي شود اين نگه داشتن و اين عمل خارج کردن مدفوع؛ توسط اسفنکتر خارجي که ارادي است انجام مي شود. و رابطه جنسي از پشت باعث آسيب ديدگي اسفنکتر خارجي میشود و باعث مي شود که دريچه خروجي مقعد (Anal) به درستي کارش را انجام ندهد يعني از قدرت ارادي خارج مي شود. و به مرور زمان امکان ارادي خروج مدفوع يا نگه داشتن خود را از دست مي دهد. در اين صورت نا خواسته و غير ارادي مدفوع از دريچه مقعد خارج ميشود در اين صورت هميشه لکه هايي از مدفوع در لباس زير مشاهده مي گردد.
البته نزدیکی از پشت موجب بيماریهاي عفوني و ويروسي همانند هپاتيت، ايدز، سفليس و بيماريهاي مقاربتي میگردد زیرا در درون مقعد باکتريهاي زيادي مي باشد، که موجب انتقال ويروسهايي نظير ايدز و ... میشود. یاحقّ.


  

پاسخ به احکام شرعی