نمیدانستم استمناء روزه را باطل میکند آیا روزه ام باطل شده است؟

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال با سلام من دختر 29 ساله ای هستم..که از 9 سالگی روزه گرفته ام..توی سن کم در خانواده ای سنتی بزرگ شدم که سوال در مورد مسائل جنسی کار بدی بود و اصلا کسی نبود که بشه ازش پرسید..متاسفانه سالها عادت زشته خود ارضاعی داشتم و اصلا نمیدونستم چی هست و گناهه..حتی نمیدونستم ارضا شدن چیه ..شاید هم هیچوقت ارضا نشدم چون یادم نمیاد آبی با مشخصات منی از من خارج شده باشه..و از طرفی اگه خارج شده نمیدونستم که باید غسل کرد..زمانی که فهمیدم خیلی سال از روزه گرفتنم گذشته بود..حالا نمیدونم حکم روزه های من چیه و باید چیکار کنم...شرایط من به گونه ای هست که درامدی برای پرداخت کفاره ندارم...کلا درامدی ندارم...
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب دختر عزیزم؛ هر رطوبتی که در خواب یا بر اثر بازی با همسر یا بازی همسر یا خواندن مطالب مهیّج شهوت یا تحریک شدن یا تصورات جنسی یا دیدن فیلم ها و عکس های مبتذل یا نعوذبالله «استمنا» یا دیدن جنس مخالف ولو با لذت جنسی خارج شود نجس و منی نیست و غسل ندارد.
رطوبتی نجس و منی است که با شهوت (یعنی در اوج لذت جنسی) خارج شود (اوج لذّت جنسی یعنی زمانی که شخص ارضاء شود و به ارگاسم برسد).
اگر شک دارید که رطوبت با لذّت جنسی خارج شده و یا با شهوت و در اوج لذت خارج گردیده یا اصلاً رطوبتی نباشد، بازهم تکلیفی ندارید و منی محسوب نمی شود و غسل ندارد. و رطوبتی که منی محسوب نشود وضو را باطل نمی کند و موجب بطلان نماز و روزه نمیگردد.
*****
دخترم، با شرحی که شما نوشته اید معلوم نیست که غسلی بر شما واجب شده باشد و با توضیحی که ما دادیم و خود شما هم مردد هستید اصلا غسلی بر شما واجب نیست ولی در مواردی که یقین به جنابت پس از استمناء باشد باید علاوه بر قضای روزه یا 60 فقیر طعام بدهید یا 60 روز روزه بگیرید ولی اگر توانایی بر انجام 60 روز روزه یا دادن 60 طعام به فقیر ندارید توبه و استغفار کافی است. یاحق

  

پاسخ به احکام شرعی