درباره ما

بزرگ نمایی کوچک نمایی
بسم الله الرحمن الرحیم
«انسان» برای قرار گرفتن در مسیر بندگی خدا و عمل به وظیفه ای که خالق متعال به عهده او نهاده است، باید تلاش کند تا از سرمایه ارزشمند عمر خویش بهترین و بیشترین استفاده را ببرد و عمر کوتاه دنیای خود را رایگان هدر ندهد و بی هدف زندگی نکند، زیرا بی هدف بودن بزرگترین ظلم به خویش هست و انسان زمانی به هدف درست موفق میشود که: به ندای فطرتش لبیک بگوید و راه درست سلوک إلی الله را با راهنمائی قرآن و اولیاء دین (علیهم السلام) طی کند.
با مطالعه و بررسی زندگانی و سلوک انبیاء عظام، اولیاء دین (علیهم السلام)، مؤمنان، وارستگان و متقیان؛ معلوم می شود همگی سعی در عبودیت و بندگی خدا و تقرب به حضرت سبحان «جلّ جلاله» داشته اند و معلوم میشود تنها راه ارزشمند هر شخص، سلوک معنوی و عبادت پیشگی اوست. و با مطالعه دستورالعمل اولیاء دین (علیهم السلام) معلوم می شود:
1- زندگی جز دین و دینداری نیست؛[1]
  -2دین سبب نورانیت و روشنایی انسانی است؛[2]
3- مقام بلند انسان در قیامت دینداری و ریزبینی و دقت در امر دینش می باشد؛[3]
4- دین سبب عزت انسان است؛[4]
5- دین شریف ترین نسب ها است.[5]
بنابراین برای رسیدن به خیر دنیا و آخرت تنها وظیفه؛ عبودیت و بندگی خداوند است به گونه ای که: تمام امور و مشغله های خود را در غالب سلوک و بندگی خدای سبحان قرار دهیم.
اینجانب نیز پس از انجام خدمات ناچیز علمی و تحقیقات مختصر فقهی، با تأسیس پایگاه اینترنتی أنهار (در 25 اردیبهشت 1388 هجری شمسی 2 روز قبل از ارتحال مرحوم آیةالله العظمی بهجت) سعی در ایجاد فضای مجازی برای آشنائی مؤمنان با احکام نمودم تا زمینه ای مساعد و آسان، برای آگاهی از وظایف شرعی مطابق فتاوای مراجع عظام تقلید در زمینه احکام شرعی فراهم شود تا گامی هر چند ناچیز دیگر نیز در راه خدمت به دین و انجام وظیفه شرعی خویش بردارم و خود را مشمول دعای مؤمنین قرار دهم.
انشاءالله این خدمت ناچیز ذخیره قبر و قیامت خود، والدین، اساتید و مربیانم قرار گیرد. و از دعاها و الطاف بیکران حضرت بقیةالله الاعظم (ارواحنا فداه) بهره مند گردم و از عموم مؤمنین در این زمینه انتظار دعا برای موفقیت خویش دارم.
خدمات پایگاه إینترنتی أنهار:
1) پاسـخگویی به سـؤالات کوتاه احکام شرعی؛
2) ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از رساله ها و استفتائات مراجع عظام تقلید؛
3) ایجاد پیوندها برای ورود به سایت هر یک از مراجع عظام تقلید.
تقاضا دارم مؤمنین، بویژه اهل علم و فضل عظام؛ پیشنهادهای خود را در جهت بهبود خدمات بهتر از ما دریغ نفرمایند.

[1] قال علی علیه السلام: لا حیاة الّا بالدین (میزان الحکمه مترجم، 14/174 از بحارالانوار)
[2] قال علی علیه السلام: الدین نور. (غررالحکم)
[3] قال علی علیه السلام: من دقّ فی الدین نظره جل یوم القیامة خطره.( (غررالحکم)
[4] قال علی علیه السلام: الدین عزّ... (غررالحکم)
[5] قال علی علیه السلام: الدین اشرف النسبین. (غررالحکم)

  

پاسخ به احکام شرعی