حکم ارتباط با غیر شوهر مرجع تقلید: آیةالله العظمی نوری همدانی

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال سلام زنی متاهل و مقید هستم. مدتیه مردی متاهلی نسبت به من ابراز علاقه کرده و مشتاق ارتباط می باشد اما من به او گقتم که ارتباط در حد دو تا انسان و خارج از زن و شوهر بودن باشد در حد دو تا دوست و یا همکار و یا همکلاس نه بیشتر و او هم قبول کرده و گفته توقعی بيشتر از این ندارم با اینکه من قُبح این کار را میدانم و اگر همسرم مطلع شود برایش قابل تحمل نیست. آیا بارعايت شئونات اسلامی و جلوگیری از رفتارهای گناه آلود می شود ارتباط کلامی و دیداری داشت؟ با توجه به نیازی که از نظر روحی بهم داریم نه از نظر جسمی و اینکه حرف زدن باهم آراممان می کند و سنگ صبور هم هستیم و مانند دو دوست هستیم و می شود گفت حرف همدیگر را می فهمیم.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مدظله)
 

جواب:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله
وقت شما به خیر و برکت و سعادت و هدایت و نورانیت.
با تشکر از حُسن اعتمادتان به سایت انهار
دختر خوبم چگونه خودتان را به چنین ارتباط راضی کرده‌اید و می فرمائید در حد عرف و نه بیشتر!!!!!
اولاً: ملاک صحیح بودن ارتباط شرع هست نه عُرف.
ثانیاً: اصلاً و اساساً ارتباط شما جایز نیست و - با توضیح و توجیهی که شما برای علّت ارتباط فرمودید - حرام محض است.
دختر خوبم دلیلی ندارد که مردی - بخاطر سستی خانمی در حفظ کرامت و شخصیت خود - اجازه و جرأت پیدا کند به او که ناموس دیگران هست نزدیک شود و خوش و بش کند یا به قول شما دوستی صمیمی شود تا نیاز روحی یکدیگر را رفع کنند!!!!!
دختر خوبم شما در حال خیانت به همسرتان هستید ولو همسرتان قدر شما را نداند و با شما آنگونه که باید رفتار کند نکند.
دختر خوبم ولو همسرتان ایده‌آل و شایسته و اخلاقی و مومن نباشد اما شما شرعاً مجاز به چنین انتخاب شیطانی نیستید دختر خوبم نباید کرامت خود را زیرپای هوسرانی بهنام دوستی و درد دل قرار دهید.
دختر خوبم خود را در محضر خدا بدانید و شهدا را در نظر بگیرید و به اولیاء دین (علیهم‌السلام) خصوصاً آقا امام زمان (علیه آلاف التحیة والسلام) که نظاره گرتان هست بیندیشید.
دختر خوبم این ارتباط و رفتار مورد خشم خدا و رضایت شیطان هست، به آن خاتمه دهید تا نورانیت و معنویت و الطاف الهی را در زندگیتان حسّ کنید. یاحقّ.



  

پاسخ به احکام شرعی