حکم ارتباط دختر و پسر نامحرم مرجع تقلید: آیةالله العظمی مکارم شیرازی

بزرگ نمایی کوچک نمایی
سوال اگر دختر و پسر مجرد نامحرم با هم ارتباط داشته باشن اما دخول صورت نگیرد و دو طرف ارضا هم نشوند حکم آن چیست؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 

جواب:

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علی عباد الله الصالحین
وقت همه مؤمنان بخیر و برکت و سعادت
به این دختر و پسر مجرد نصیحت کنید که عفت و پاکدامنی پیشه کنند خصوصاً به دختری که باید پاکدامن باشد و فردا می‌خواهد پس از ازدواج مادر شود و صد البته چنین دختری شایستگی برای مادر شدن ندارد زیرا پرورش فرزند در دامن مادری که در دوره مجردی اش خود را به گناه ارتباط با نامحرم آلوده کرده بسیار بعید هست که منجر به صالح بودن فرزند شود و البته در هر صورت اگر منی از آنها خارج شود غسل واجب می شود و گرنه تکلیف ای از بابت غسل ندارند ولی از گناهشان توبه و استغفار کنند.
اما بزرگوار اول سلام بعداً کلام و سؤال.
این پیام بنده از باب امر به معروف هست در حدیث آمده که پیامبر اکرم (صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) فرموده اند: «من بدأ بالكلام قبل السلام فلا تجيبوه». یعنی کسی كه قبل از سلام کلامی بگوید جوابش را ندهید.
قال رسول الله (صلّي اللّه عليه و آله و سلّم): الا اخبركم بخير اخلاق اهل الدنيا و الاخرة؟ قالوا: بلي يا رسول الله فقال: افشأ السلام في العالم.
پيامبر اکرم (صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) فرمودند: مي‌خواهيد بهترين خلقي كه اهل دنيا و آخرت مي‌توانند داشته باشند را به شما معرفي كنم؟ همه گفتند بله یا رسول الله و سپس حضرت فرمودند: آشكارا سلام كردن! یاحقّ.



  

پاسخ به احکام شرعی