انهار
انهار
مطالب خواندنی

این معجون را صبح ها بخورید

بزرگ نمایی کوچک نمایی
مصرف يک ليوان آب ولرم حاوي عسل و ليمو به طور ناشتا براي حفظ سلامت مفيد است.
شفاف: برخي معتقدند که مصرف اين محلول باعث کاهش وزن مي شود. در ادامه مطلب به خواص اين نوشيدني اشاره مي کنيم.
تصفيه کننده سيستم لنفاوي
به نقل از سايت «نيوزويک»، کمبود آب در سيستم لنفاوي عامل بروز انواع بيماري هاست. کمبود آب و مايعات لازم در سيستم لنفاوي، احساس خستگي مفرط و بي حالي، اختلال در خواب، يبوست، فشار خون بالا يا پايين، استرس و عملکرد نامناسب ذهني را به همراه دارد.
با مصرف اين نوشيدني به طور ناشتا به تمامي سيستم لنفاوي آبرساني مي شود و اين امر علاوه بر رفع علايم ياد شده، سيستم ايمني بدن را نيز بهبود مي بخشد.
انرژي بخش است و روحيه فرد را افزايش مي دهد؛
اگر احساس خستگي و ناراحتي مي کنيد، از اين مخلوط استفاده کنيد. عسل موجود در آن به عنوان انرژي دهنده بدون کالري عمل مي کند.ليمو آنزيم هايي را که باعث درست هضم شدن غذا مي شود فعال مي کند و علاوه بر آن، بوي ليمو آرام بخشي طبيعي به حساب مي آيد.
مجراي ادراري را تميز و به عنوان مدر عمل مي کند
عسل عامل قوي ضدباکتريايي است که توان مقابله با چندين عفونت را دارد. هنگامي که عسل با ليمو و آب که هر ۲ مدر است و سموم بدن را دفع مي کند، مخلوط شود به شکل بهتري مجراي ادراري را پاکسازي مي کند. براي زناني که مشکل عفونت مجراي ادراري دارند، مصرف اين نوشيدني مفيد است. اين مخلوط عفونت ادراري را کاهش مي دهد.
سلامت دهان را بهبود مي بخشد
طبيعت اسيدي ليموي ترکيب شده با عسل و آب به طور آني بوي بددهان را از بين مي برد.
ليمو دهان را تميز مي کند و غدد بزاقي را فعال مي سازد و باکتري هاي مضر را از بين مي برد. با افزودن آن به عسل و آب، باکتري و ذرات غذا را که اغلب در دهان و گلو باقي مي ماند، مي شويد. علت ديگر بوي بد دهان ايجاد لايه سفيد روي زبان است. (که اغلب حاوي باکتري و ماده غذايي در حال فاسد شدن است) اين مخلوط به طور موثر آن لايه را از بين مي برد در نتيجه بوي نامطلوب دهان رفع مي شود.
با يبوست مقابله مي کند
اين مخلوط درمان فوري يبوست است. روده ها را تحريک مي کند و مدفوع را از حالت خشکي خارج مي کند.
معده را پاکسازي مي کند و عملکرد کولون را بهبود مي بخشد
هر فردي به مرور دچار تراکم سموم در معده مي شود. موادغذايي هضم نشده، سلول روده اي و باکتري هاي مرده، لايه داخلي معده را مي پوشاند و در نتيجه منجر به بيماري مي شود. با مصرف مخلوط آب ليمو، عسل و آب ولرم، ديواره روده به ويژه کولون تحريک مي شود و سموم را از بدن دفع مي کند تا روده ها بهتر عمل کند. با اين کار بدن قادر است ماده مغذي را بهتر جذب و سموم را از بدن خارج کند. اين تراکم سموم اغلب باعث احساس نفخ مي شود.
عمل هضم را بهبود مي بخشد
ترکيبي از آب ولرم، ليمو و عسل سيستم هاضمه بدن را تقويت مي کند. علاوه بر آن ليمو کبد را براي توليد صفراي بيشتر تحريک مي کند، ليمو با افزودن اسيد اضافه به سيستم گوارشي کمک مي کند و در دفع سموم از بدن نيز مفيد است. عسل به عنوان يک ضدباکتري عمل مي کند و هر نوع عفونت موجود در بدن را از بين مي برد و به توليد مخاط روده اي که سموم را از بدن دفع مي کند کمک مي کند.
احتمال کاهش وزن را افزايش مي دهد
پکتين نوعي فيبر موجود در اين محلول، احساس سيري در فرد ايجاد مي کند. مخلوط آب ولرم، عسل و ليمو يک محيط قليايي در معده ايجاد مي کند که در کاهش وزن موثر است.
باعث صافي پوست مي شود
ليمو، خون را تميز و در توليد سلول هاي جديد به بدن کمک مي کند. آب و عسل به طور ويژه، قدرت بازسازي پوست را افزايش مي دهد و در تقويت کلاژن موثر است. پس اگر پوستي شاداب مي خواهيد هر روز ناشتا از اين مخلوط استفاده کنيد.
نکاتي براي تهيه و مصرف اين مخلوط
اين مخلوط به طور ناشتا قبل از مسواک زدن يا شستن دهان مصرف شود. براي تهيه اين مخلوط، آب نصف ليموي تازه و يک قاشق مرباخوري عسل طبيعي را به يک ليوان آب ولرم اضافه و بلافاصله مصرف کنيد و تا يک ساعت پس از آن از مصرف چاي يا قهوه بپرهيزيد.
منبع: روزنامه خراسان

  

 
پاسخ به احکام شرعی
 
موتور جستجوی سایت

تابلو اعلانات

ویژه نامه ماه مبارک رمضان




پیوندها

حدیث روز
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار پناهگاه در قرآن
   
أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ وَ هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ حُمْرَانَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ:
عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ
(۱) عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ
(۲) وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
(۳) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا
(۴) وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ- ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقَبِهَا- إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً. فَعَسى‏ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ
    
آقا امام صادق (عليه السّلام) فرمود: در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌هراسد چرا بچهار چيز پناهنده نميشود:
(۱) شگفتم از آنكه ميترسد چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل« حَسْبُنَا اَللّٰهُ‌ وَ نِعْمَ‌ اَلْوَكِيلُ‌ » خداوند ما را بس است و چه وكيل خوبى است زيرا شنيدم خداى جل جلاله بدنبال آن ميفرمايد:بواسطۀ نعمت و فضلى كه از طرف خداوند شامل حالشان گرديد باز گشتند و هيچ بدى بآنان نرسيد.
(۲) و شگفتم در كسى كه اندوهناك است چرا پناه نمى‌برد بفرمودۀ خداى عز و جل:« لاٰ إِلٰهَ‌ إِلاّٰ أَنْتَ‌ سُبْحٰانَكَ‌ إِنِّي كُنْتُ‌ مِنَ‌ اَلظّٰالِمِينَ‌ » زيرا شنيدم خداى عز و جل بدنبال آن ميفرمايد در خواستش را برآورديم و از اندوه نجاتش داديم و مؤمنين را هم چنين ميرهانيم.
(۳) و در شگفتم از كسى كه حيله‌اى در بارۀ او بكار رفته چرا بفرمودۀ خداى تعالى پناه نمى‌برد« وَ أُفَوِّضُ‌ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ‌ إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ »:كار خود را بخدا واگذار ميكنيم كه خداوند بحال بندگان بينا است)زيرا شنيدم خداى بزرگ و پاك بدنبالش مى‌فرمايد خداوند او را از بديهائى كه در بارۀ او بحيله انجام داده بودند نگه داشت.
(۴) و در شگفتم از كسى كه خواستار دنيا و آرايش آن است چرا پناهنده نميشود بفرمايش خداى تبارك و تعالى(« مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ‌ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌ »)(آنچه خدا خواست همان است و نيروئى جز به يارى خداوند نيست)زيرا شنيدم خداى عز اسمه بدنبال آن ميفرمايد اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت كمتر مى‌بينى ولى اميد هست كه پروردگار من بهتر از باغ تو مرا نصيب فرمايد (و كلمۀ:عسى در اين آيه بمعناى اميد تنها نيست بلكه بمعناى اثبات و تحقق يافتن است).
من لا يحضره الفقيه، ج‏۴، ص: ۳۹۲؛
الأمالي( للصدوق)، ص: ۶؛
الخصال، ج‏۱، ص: ۲۱۸.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی: FARTECH/فرتک - فکور رایانه توسعه کویر -